Prima cârtiţă a început să sape viitoarea linie de metrou spre Otopeni
Cârtița, utilajul uriaș, a început să foreze primul tunel de pe viitoarea linie de metou care va ajunge la Aeroportul din Otopeni. Deocamdată, se sapă dinspre Băneasa spre Bulevardul 1 Mai, apoi se vor fora și tunelurile spre aeroport. Deocamdată însă, nu e clar când vom putea călători cu metroul spre Aeroport. Termenul de 2028 pare mai degrabă teoretic.
Botzezata Sfânta Maria, cârtița de 97 de metri lungime și o greutate de 600 de tone, va înainta cu un metru și jumătate pe oră și va lucra non-stop. Agregatul va fi folosit și pentru a monta inelele din beton, de-a lungul tunelului.
Pentru viitoarea magistrală M6, dintre 1 Mai și Otopeni, vor fi săpate două galerii paralele pentru care vor lucra patru cârtițe de foraj.
Ministrul Transporturilor a venit cu noi lămuriri despre termenul de execuție.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: Final de 2027, început de 2028. (Suntem în 2028 doar cu structura de rezistență și tunelurile?). Ei aici vor termina aceste săpături. (Ar putea apărea întârzieri, poate din cauza unor obstacole puse în calea acestor cârtițe? De pildă, pungi de gaze sau alte probleme?) Îmi doresc să nu. Efectiv n-ai de unde să știi. Nu e farmacie pe un șantier de acest tip.
Bucureștenii abia așteaptă noua liniie de metrou, dar specialiștii în infrastructură vorbesc despre termene destul de îndepărtate.
Ionuț Ciurea, director executiv Asociația Pro Infrastructura: În cel mai fericit caz, am putea circula până la terminalul actual al Otopeniului, pentru că Otopeniul se extinde spre est și acolo nu o să ajungă metroul, să circulăm după 2032-2033. Deci, în cel mai fericit caz, am vorbi de opt ani de zile, din momentul ăsta.
Magistrala M6 între Bulevardul 1 Mai și Aeroportul Otopeni va avea 12 stații și va fi străbătută de 12 trenuri.