Podul de peste Lacul Tarnița, din județul Cluj, are fisuri la structura de rezistență și va fi dărâmat. Sunt impuse restricții de circulație, dar șoferii nu le respectă

25 octombrie 2022, 19:30

Încă de la mijlocul acestei veri, specialiștii au ajuns la concluzia că podul nu mai e sigur pentru mașini. În urma golirii controlate a Tarniței, s-a descoperit că unul dintre piloni mai avea la bază doar oțelul. În regim de urgență, s-a montat un sistem metalic care a susținut în ultimele luni piciorul erodat.

ALIN TIȘE, președintele Consiliului Județean Cluj: Vom demola podul vechi, care nu mai corespunde și care trebuie reconstruit. Podul definitiv pe care îl vom construi urmează a fi făcut pe sistemul actual al podului, expertul a dat două soluţii de realizare.

Podul care traversează Tarnița se află pe cel mai tranzitat drum către stațiunile montane ale județului Cluj. Au fost afectați turiștii, dar și proprietarii de clădiri și terenuri din zonă, în perioada în care a fost închis pentru a fi stabilizat.

ALIN TIȘE, președintele Consiliului Județean Cluj: Ne dorim să facem cât mai repede acest pod definitiv, însă există această problemă cu traficul permanent şi nu puteam devia traficul definitiv prin Huedin şi Beliş.

Pentru a se evita astfel de situaţii, acum, când sezonul turistic de iarnă bate la ușă, a fost construit un pod provizoriu într-un timp record: 21 de zile.

După ce la vechiul pod s-au identificat mai multe fisuri, s-au impus restricții de circulație, o viteză maximă de 5 km/h, 40 de metri între mașini, iar înălțimea maximă admisă – 2,5 metri. Restricții vor exista și la noul pod, unde se va circula cu cel mult 10 km/h, iar în plus vor trebui să respecte și culoarea semaforului.

Numai că prea puțini șoferi respectă regulile. În lipsa echipajelor de poliție, aceştia depăşesc viteza maximă şi nu păstrează distanţa.

Noul pod definitiv de peste Tarnița ar putea fi construit cu fonduri europene.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite