Planuri pentru Capitală, dar mai mult pe hârtie. Primarul le-a prezentat, primăria are conturile blocate
Bucureşti: aer irespirabil, trafic sufocant, transport în comun neîngrijit. Și un centru istoric care ar putea deveni o adevărată capcană pentru trecători.
Traficul este o probă ce poate fi trecută doar de cei răbdători.
Transportul în comun nu este rezolvarea, chiar dacă există zone unde tramvaiele au devenit metrouri uşoare.
La finalul zilei primeşti un duș rece, la propriu. În toate sectoarele există zone unde bucureştenii nu au apă caldă.
În această situaţie se află şi bolnavii internaţi la Fundeni, dar și locatarii din peste 100 de blocuri. În zonă se înlocuiețte o conductă veche de aproape 40 de ani.
Anul trecut, au fost înlocuiţi 15 kilometri de țevi din rețeaua de termoficare, iar anul acesta sunt programate lucrări pentu alți 30 de kilometri.
Edilul Capitalei susţine că aceste probleme vor deveni o amintire. Și, la mai bine de 1 an şi jumătate de când e primar, a prezentat o serie de proiecte de investiţii.
Nicușor Dan, primarul general al Capitalei: Acele investiţii structurale de care vreau să vă vorbesc sunt reţeaua de tramvaie, semaforizarea inteligentă, trenul metropolitan şi radialele până la autostrada de centură.
Multe planuri sunt, deocamdată, pe hârtie. Și finalizarea proiectelor începute ar putea sa întârzie.
Până la finalul anului, în zona Doamna Ghica va trece un pasaj cu 2 benzi pe sens. Asta promite edilul Capitalei. Termenul înaintat este unul optimist, având în vedere că Primăria are în continuare conturile blocate.
Imaginea de oraş prăfuit şi îmbâcsit este rezultatul amânării acestor investiţii, consideră activiștii de mediu.
Teodora Iacob, preşedinte Asociaţia Nature Talks: Ar trebui să avem un plan integrat pentru combaterea poluării. Dar el nu a fost refăcut pentru că a fost atacat în instanţă şi a rămas aşa.
Dan Trifu, vicepreşedintele Fundaţiei Eco-Civica: Curajul de a declara culoare unice pentru RATB, plus amenajările de parcări în inelele exterioare şi taxarea accesului în centru Capitalei cred că ar rezolva o bună parte din probleme.
Până atunci, Bucureștiul rămâne cel mai mare aspirator de praf şi noxe din Europa.