Patru din cinci spanioli se uită la preţuri înainte de a cumpăra un produs, jumătate consumă mai puţină carne, iar o treime mai puţine fructe şi legume
Proaspăt sau congelat? Carne sau pește? Natural sau procesat? Pandemia, războiul și criza economică au schimbat obiceiurile de consum ale spaniolilor, conform unui studiu realizat de Fundația Mafre.
În Spania, coșul zilnic s-a scumpit cu 15%, așa că prețul este un factor de decizie în momentul în care cumpără un produs, iar mai bine de jumătate consumă mai puțină carne și pește.
A scăzut și consumul de alimente proaspete, doar de două sau de trei ori pe săptămână.
Clientă: Eu cheltui în jur de 200 de euro pe săptămână, doar pe mâncare, și suntem trei persoane. Și fără să cumpăr produse de curățenie.
Angajată supermarket: Acum se uită mult la prețuri, la ce s-a scumpit și la marca proprie a supermarketului, în special.
Situația economică s-a înrăutățit pentru o treime dintre spanioli, iar 14% au fost nevoiți să apeleze la banca de alimente. Iar prețurile sunt în continuă ascensiune. Inflația a crescut pentru a doua lună consecutiv, ajungând la 6,1% în februarie.