Joi 8 mai 2025 | București 19˚C / Mai mult noros

(P) Memele de cazinou online: instrument de marketing, sursă de divertisment sau realitatea jucătorilor?

Sursa foto: chat gpt / dall-e
12 februarie 2025, 15:41

Mema reprezintă o formă de manifestare de natură socială, culturală sau politică, fiind bazată în majoritatea cazurilor pe umor. Forma de manifestare este reprezentată de cele mai multe ori de imagini, dar memele sunt prezentate și ca videoclipuri ori ca texte. Termenul a fost menționat în anul 1976 de către Richard Dawkins, în lucrarea sa, „Gena egoistă”, însă, popularitatea memei a explodat după anul 2000, atunci când internetul a devenit principala modalitate de propagare a acestui concept.

Privită din punct de vedere al marketingului, se poate spune că mema poate fi utilizată ca instrument de promovare pentru orice industrie. Jocurile de noroc se numără printre activitățile extrem de populare la nivel global, cu o piață evaluată la 580.3 miliarde de dolari și cu 4.2 miliarde de jucători ocazionali. Până în 2025, numărul operatorilor de top cazinouri online și al platformelor digitale destinate jocurilor de noroc se ridică la 7700, conform portalului internațional de date, Statista.

Unii dintre acești operatori utilizează memele ca instrument de marketing, pentru atragerea de noi jucători. De asemenea, unii dintre jucători le folosesc pentru a demonstra diferite situații reale din jocurile de la cazinourile online, în timp ce, pentru mare parte dintre oameni, memele legate de cazinourile digitale sunt doar simple glume și sursă de divertisment. Oare, care este realitatea legată de memele de cazinou online?

Cât de relevante sunt memele pentru cazinourile din spațiul virtual?

Din punct de vedere al promovării unui brand, utilizarea memelor în campaniile de marketing valorifică unul dintre trendurile de pe rețelele de social media din dorința de a atrage atenția persoanelor interesate de jocurile de noroc și care prezintă caracteristicile unui potențial membru. Nivelul de distribuire și redistribuite al unei meme este de 55% săptămânal și 30% zilnic, conform Forbes.

Imaginea unui brand din lumea jocurilor de noroc digitale se poate îmbunătăți dacă memele sunt incluse în planul de marketing al companiei. În acest sens, pot fi postate imagini, videoclipuri scurte sau GIF-uri care pot contribui la asocierea brandului de cazinou cu acestea. Dat fiind faptul că este vorba despre niște mesaje cu caracter umoristic sau satiric, acestea nu sunt asociate unor materiale promoționale, astfel că publicul-țintă este mult mai receptiv față de reclamele clasice, care pot fi asociate cu publicitatea agresivă.

Pe de altă parte, memeurile sunt extrem de distractive, constituind o sursă de divertisment și care captează atenția publicului. Printre cele mai elocvente meme-uri legate de jocurile de noroc și de cazinou sunt cele în care sunt prezentate capturi din filme și seriale celebre, care sunt însoțite de texte umoristice. De exemplu, Ace Rothstein din filmul „Casino”, Darth Vader și Han Solo din „Războiul Stelelor”, Seong Go-Hun (jucătorul 456) din serialul „Jocul Calamarului” sau Lloyd Christmas și Harry Dunne din „Tăntălăul și Gogomanul”.

Se poate spune că unele dintre aceste meme reprezintă o transpunere a experienței reale a jucătorilor, care au avut de-a face cu diferite momente în cazinourile online. În timp ce unii transpun experiențele neplăcute în meme în care cazinourile sunt prezentate într-o lumină negativă, cei care au avut parte de experiențe plăcute postează sau distribuie meme cu caracter pozitiv.

De exemplu, printre cele mai elocvente meme din acest punct de vedere se numără cele legate de jocurile de blackjack sau glumele transformate („Care este diferența între a te ruga într-o biserică și între a te ruga într-un cazinou? Când te rogi în cazinou chiar crezi cu adevărat!”). Așadar, memele pot fi privite în același timp ca o sursă de distracție, ca o formă de a transmite anumite experiențe reale ale jucătorilor, dar și ca un instrument de marketing util pentru cazinourile online.

De ce memele constituie o sursă eficientă pentru promovarea cazinourilor online?

Memele sunt apreciate de 60% dintre reprezentanții Generației Y (Milenialii), iar această generație numără peste 3 miliarde de utilizatori ai rețelelor de socializare și un public-țintă pentru operatorii de cazinou. Conform Forbes, nivelul de interacțiune al utilizatorilor cu memele este foarte ridicat, cu peste 10 milioane de interacțiuni cu meme zilnic pentru reprezentații din generația Milenialilor.

Prin urmare, memele le pot asigura operatorilor de jocuri de noroc online noi jucători, care se pot transforma în timp în membri loiali. Iar totul poate începe cu o simplă memă, dacă aceasta ilustrează într-un mod cât se poate de relevant mesajul operatorului de cazinou către potențialii clienți.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite