O companie japoneză a adoptat 10 pisici pentru a ridica moralul angajaţilor, care sunt protejați de epuizare prin pauze frecvente de mângâiat
Să ai o pisică la birou nu mai este o noutate, dar să găzduieşti aproape o duzină este cu siguranță mai puţin obişnuit.
După ce a adoptat prima sa pisică, Futaba, de la un restaurant cu sushi în 2004, compania japoneză Qnote pur și simplu nu a putut rezista tentaţiei de a mai „angaja” alte feline.
În prezent, compania se mândrește cu 10 „angajați” pisici care locuiesc în birou, majoritatea cu normă întreagă. Înaintea venirii felinelor, biroul a fost renovat.
Biroul a devenit, de asemenea, locul de muncă ideal pentru cei 32 de angajaţi care se bucură de compania oferită de pisici.
Când Qnote s-a mutat într-o clădire de birouri mai mare, cu patru etaje, în 2020, nu și-a uitat cei mai importanți angajați. Compania a renovat etajele al doilea și al treilea pentru a-și arăta angajamentul față de bunăstarea pisicilor, a instalat 12 toalete și rafturi pentru pisici și chiar a vopsit pereții pentru a preveni zgârieturile.
Qnote a atribuit diferite roluri pisicilor, printre care „funcționar șef”, „manager”, „auditor” și „pisică de scaun”. Pisica de scaun este Futaba, care, la 20 de ani, este angajatul cu cel mai înalt rang din companie, depășindu-l chiar pe șeful Nobuyuki Tsuruta.
Șase dintre pisici sunt urmaşele lui Futaba.
Compania a avut 11 pisici până când una a murit în 2022. Acum, opt dintre ele locuiesc în birou cu normă întreagă, iar două locuiesc acasă la un angajat.
Tsuruta, el însuși un iubitor de pisici, a declarat că mulți membri ai personalului au, de asemenea, pisici acasă, iar animalele au devenit un instrument eficient pentru atragerea de noi angajați. Acestea au contribuit, de asemenea, la reducerea ratei de demisii din cadrul companiei, a spus el.
Qnote este specializată în proiectare web și aplicații și consideră „iubirea pentru pisici” drept principala condiție pentru candidații la un loc de muncă. Site-ul lor web prezintă, de asemenea, o mulțime de elemente pisicești, inclusiv logo-ul, care este evident o pisică.
Tsuruta a declarat pentru publicația de știri japoneză Mainichi Shimbun că angajații recunosc că pisicile îi întrerup din muncă, lucru pe care îl salută, deoarece îi obligă să ia o pauză.
El a adăugat că pisicile au „ajutat oamenii să creeze legături” și oferă managerilor informații care le permit să își cunoască mai bine membrii echipei, pe baza modului în care aceștia au interacționat cu pisicile.
În schimb, angajații tratează pisicile ca pe membrii familie, le fac curat şi le hrănesc cu rândul.
Oamenii din online iubesc această companie.
„Invidiez atât de mult personalul uman al companiei”, a spus cineva online.
Un alt utilizator a spus: „Prima pisică Futaba a trăit 20 de ani aici – ceea ce este o dovadă că firma le-a tratat bine”.
O a treia persoană a adăugat: „O companie care este plină de dragoste. Merită să facă bani și să devină mai mari”, a spus o a treia persoană.