Noi mărturii din zborul Londra-Singapore, soldat cu un mort și zeci de răniți. ”Nimeni nu a avut timp să reacţioneze”. Compania aeriană și-a cerut scuze pentru incident

22 mai 2024, 15:01 (actualizat 22 mai 2024, 20:53)

Cel puțin 20 de pasageri ai cursei Londra-Singapore, care a trecut prin turbulențe deosebit de violente, la 10 ore de la decolare, se zbat între viață și moarte. Ei sunt internați într-un spital din Bangkok, Thailanda, acolo unde aeronava a aterizat de urgență. Specialiștii spun că aces tip de turbulențe extreme care au provocat șocul, sunt foarte greu de anticipat.

Au fost momente de coșmar pentru pasageri și pentru membri echipajului – în total 140 de oameni. Mulți credeau că își trăiesc ultimele clipe de viață. Un bărbat de 73 de ani a făcut stop cardiac. Nu a mai putut fi salvat.

Pasager: La bord erau medici, printre pasageri şi l-au resuscitat pe acel domn. Cred că au încercat vreo 20 de minute să-l resusciteze.

Aeronava a coborât aproape 2 mii de metri, din cauza turbulențelor deosebit de violente. Mulți pasageri sunt atât de traumatizați, încât spun că nu știu daca se încumetă să mai zboare vreodată.

Joshua, pasager: Sufăr cumplit, a fost îngrozitor. Nu cred că am să mai zbor vreodată.

Dzafran Azmir, pasager: Contrar a ceea ce s-a spus, că ar fi durat trei minute, cred că au fost vreo 10 secunde. Nimeni nu a avut timp să reacţioneze. Îmi amintesc că mă odihneam, aveam centura de siguranţă cuplată, şi am simţit că avionul se zgâlţâie. M-am gândit, bine, sunt turbulenţe, vor trece, dar era tot mai rău, avionul se zgâlţâia tot mai violent.

La început, ”zborul a fost perfect normal”, a declarat pasagerul Andrew Davies, care călătorea în Noua Zeelandă pentru afaceri. El a descris zborul ca fiind ”destul de lin… nu-mi amintesc nicio turbulență”.

Mulți pasageri luau micul dejun în momentul incidentului.

Apoi, după aproximativ nouă sau zece ore de zbor de aproximativ 13 ore, se uita la un film când a văzut semnul centurii de siguranță aprins – așa că și-a pus centura de siguranță. ”Slavă Domnului că am făcut-o, pentru că la câteva momente după ce am făcut asta, s-a dezlănțuit iadul”, a declarat el pentru CNN.

”Avionul parcă a căzut. Probabil că a durat doar câteva secunde, dar îmi amintesc foarte bine că am văzut pantofi, iPad-uri și iPhone-uri, perne, pături, tacâmuri, farfurii și cești zburând prin aer și izbindu-se de tavan. Domnul de lângă mine avea o ceașcă de cafea, care s-a dus direct peste mine și până în tavan”, a declarat Davies.

Compania Singapore Airlines și-a cerut scuze. Însuși preşedintele Consiliului de Adminsitratie a anunțat că pasagerii și familiile lor vor fi susținute, sub orice formă. Presa vorbește despre despăgubiri financiare, pentru toți pasagerii.

Goh Choon Phong, Singapore Airlines CEO: În numele Singapore Airlines, exprim condoleanţe familiei şi apropiaţilor persoanei decedate. Regretăm profund experienţa traumatizantă prin care au trecut cei de la bordul cursei SQ321.

Specialiștii atrag atenția că așa numitele turbulențe în aer clar, prin care a trecut aeronava Singapore Airlines, sunt foarte greu de anticipat.

Emil Dobrovolschi, fost pilot, expert în aviaţie: Piloții nu erau încă pregătiți pentru turbulențe și au pus contactul ”legați centurile” târziu, iar pasagerii care au fost surprinși pe culoar sau personalul de cabină, însoțitorii de bord, au fost și ei surprinși pe culoar – cred că aceștia au fost și răniți de această mișcare bruscă în sus și-n jos.

Potrivit statisticilor, mai mult de o treime din incidentele aviatice – care duc la rănirea pasagerilor, dar nu la avarierea averonavelor – sunt provcoate de turbulențe. Singapore Airlines este considerată o companie extrem de sigură și, în ultimii ani, nu a inregistratr incidente majore.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite