Linia ferată și metroul care leagă aeroportul de Capitală sunt încă la stadiul de proiecte, deși Euro 2020 bate la ușă

19 ianuarie 2018, 20:31

Trenurile care circulă de la Gara de Nord către aeroport sunt aproape goale. Opt curse, dus-întors, pe zi.

Călătoria durează doar o jumătate de oră, un drum monoton. Nu există Internet, nu prea ai cu cine să schimbi o vorbă, peisajul este deprimant. Puținii pasageri află de la noi că au urcat, de fapt, într-un tren care merge la Slobozia. Și nu îi duce la aeroport.

Când trebuie să coboare din tren, călătorii nici măcar nu vad aeroportul.

Călătorii evită aceste trenuri pentru că îi lasă în câmp, la 3 kilometri distanță de aeroport.

Un microbuz al CFR îi duce pe călători la terminal. Încă 20 de minute pe drum. Cei trei kilometri de cale ferată care lipsesc pentru a avea linie directă între Gara de Nord şi aeroportul Henri Coandă sunt la stadiul de proiect de ani buni. CFR Infrastructură dă asigurări că linia va fi gata până la începerea EURO 2020. Dar, în primul rând, trebuie refăcut studiul de fezabilitate.

Calea ferată este soluţia ieftină de legătură între Otopeni și Gara de Nord. Chiar dacă anul trecut nici 6000 de călători nu au folosit trenul pana la aeroport: adică doi pasageri, în medie, pe cursă. Varianta mai scumpă este o linie de metrou. O investiție de peste 1,3 miliarde de euro.

Noua magistrală are, deocamdată, doar un nume, M6. Și un proiect. Va fi finanțată cu fonduri europene. Autoritățile promit că va fi gata până în 2020.

Tronsonul va avea o lungime de 14,2 km și 12 stații. Japonezii au anunțat deja că sunt interesați de proiect.

Cu trenul sau cu metroul, suporterii care vor veni la meciurile Euro peste doi ani trebuie să ajungă rapid și în siguranță la stadioane. Acum, doar taxiurile, scumpe, și o line de autobuz leagă aeroportul de centrul Capitalei.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite