La vremuri noi, obiceiuri noi. Magazinele online sunt acum mai vizitate decât mall-urile pe vremuri

30 aprilie 2020, 17:39

“Laptopuri, monitoare, tablete. Noi observăm o dublare a vânzărilor faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Observăm creşteri însemnate a vânzării de jucării , la echipamentele sportive. Observăm scăderi la anumite categorii, precum genţile de voiaj, aparatele foto, precum şi la categoria auto”, spune Alexandru Niculescu, director operaţiuni retailer online.

Anul trecut, România se afla pe penultimul loc în Uniunea Europeană, puțin înaintea Bulgariei, la ponderea consumatorilor online în rândul populației cu vârste cuprinse intre 16 și 74 ani.

Potrivit celor mai recente date Eurostat, în anul 2019, puțin peste 20 la sută dintre români făcuseră cumpărături online, mult sub media Uniunii Europene, care era de 60 la sută.

Pandemia a schimbat însă lucrurile. La începul stării de urgență, cumpărătorii au luat cu asalt magazinele şi au încărcat cărucioarele cu provizii. Apoi, s-au mutat pe internet, mai ales după ce magazinele din mall-uri au fost închise. În confortul propriei locuințe, comenzile online sunt la îndemâna oricui. Analiștii cred că această descoperire va fi valorificată de acum înainte. Şi de cumpărători şi de comercianţi.

“Consider că, odată ce consumatorii au văzut avantajele comerţului online şi le-au simţit în aceste experienţe, vor continua să folosească această modalitate de a comanda produsele de care au nevoie”, precizează Florian Chiș, director executiv al Asociaţiei Române a Magazinelor Online.

Starea de urgență a generat schimbări și în companii. Cele care s-au reorientat spre vânzările online și-au crescut încasările.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite