Insuficient pregătiți pentru șoferie. Instructorii auto: cele 30 de ore obligatorii de condus nu sunt de ajuns
30 de ore, adică 15 ședințe de condus. Asta înseamnă școala de șoferi în România. Dacă promovează examenul, elevul devine șofer cu acte în regulă.
Instructorii auto cu peste 40 de ani vechime spun că orele prevăzute de lege sunt insuficiente.
În plus, emoțiile examenului îi pot încurca inclusiv pe elevii bine pregătiți, care ajung să îl dea de câteva ori până îl iau.
Statistica arată că România are cea mai mare rată a mortalității rutiere din Uniunea Europeană, cu 96 de decese la un milion de locuitori. Dublu față de media europeană!
O ordonanță care va intra în vigoare în 2021 ar putea obliga școlile de șoferi să aibă o rată de promovare a elevilor de 40% în primul an, în condițiile în care media actuală este de 25%.
Norvegia este țara cu cea mai mică mortalitate pe șosele, cu 20 de decese la un milion de locuitori. Acolo sancțiunile pentru șoferi sunt mult mai aspre decât în România, iar autoritățile au un plan de siguranță a traficului care include și programe de prevenire a accidentelor.