Șinele ruginite de tramvai ale Capitalei, capcane mortale. Din 150 de km, o treime se află într-o stare jalnică
Pe Bulevardul Corneliu Coposu, linia de tramvai este ruptă şi deformată în zeci de locuri. Pentru a trece cu bine de capcane, vatmanii şi şoferii sunt nevoiţi să încetinească.
Cazul nu este singular. Potrivit Primăriei Capitalei, din cei 150 de km de șine de tramvai, o treime se află într-o stare jalnică şi pot oricând provoca o tragedie.
Săptămâna trecută, spre exemplu, podeaua unui autobuz a fost perforată de o şină de tramvai.
Cu câteva zile în urmă, unul dintre tramvaiele Imperio, recent achiziţionate de STB de la Astra Vagoane, a deraiat.
Angajaţii STB spun că s-a ajuns în această situaţie din cauza lipsei investiţiilor şi a cârpelilor.
FLORIAN TUDOR IVAN, angajat STB: Totul se face pompieristic. Unde apare o defecţiune, vin cei de la Intervenţii şi repară bucăţica de linie care s-a dilatat din cauza căldurii foarte mari sau s-a rupt din cauza uzurii foarte mari şi a ruginii. Dacă faci doar pe bucăţele şi nu ai investit în infrastructură, normal că nu ai ce să faci.
Primarul General al Capitalei, Nicuşor Dan, susţine că şinele de tramvai aflate în prezent într-o stare deplorabilă, 50 de km, au fost împărţite în 16 loturi, dintre care pentru 12 vor începe lucrările lunile următoare.
ADRIAN CRIŢ, director general, STB: Cele 16 loturi care vor fi modernizate în următoarea perioadă. Documentaţia este pusă la dispoziţia municipalităţii. A fost scoasă în prima fază la licitaţie.
NICUŞOR DAN, primarul general al Capitalei: Noi avem 150 de km de şine de tramvai din care 100 au fost reabilitaţi la începutul anilor 2000 şi mai sunt de reabilitat 50.
Din cauza stării deplorabile ale șinelor de tramvai foarte multe autobuze și mașini se aleg cu anvelopele tăiate.