Încrederea consumatorilor din Marea Britanie atinge cel mai ridicat nivel al ultimului an, dar persistă pesimismul în sectorul financiar

Indicele de încredere a consumatorilor al firmei de cercetare de piață GfK a crescut la -36 în martie, în linie cu consensul unui sondaj Reuters realizat în rândul economiștilor, în creștere de la -38 în februarie și la cel mai ridicat nivel din martie 2022.
Deși se află încă la niveluri asociate din punct de vedere istoric cu recesiunile, îmbunătățirea a fost în concordanță cu alți indicatori ai economiei Marii Britanii care sugerează că aceasta ar putea evita o recesiune de lungă durată, care fusese prezisă pe scară largă anul trecut.
Cu toate acestea, sondajul GfK nu a arătat nicio îmbunătățire în indicatorii săi privind finanțele individuale, care sunt legate cel mai puternic de cheltuielile casnice.
„O mică îmbunătățire a scorului general al indicelui din această lună ascunde îngrijorarea continuă a consumatorilor cu privire la situația lor financiară personală”, a declarat Joe Staton, director de strategie pentru clienți la GfK.
„Salariile nu țin pasul cu creșterea prețurilor, iar criza costului vieții rămâne o realitate crudă pentru majoritatea”, a adăugat el.
Inflația prețurilor de consum a crescut în mod neașteptat la 10,4% luna trecută, costurile alimentelor și băuturilor crescând în cel mai rapid ritm din 1977 până în prezent, potrivit datelor oficiale de la începutul acestei săptămâni.
Banca Angliei a majorat ratele dobânzilor cu încă un sfert de punct procentual, ceea ce a sporit presiunea asupra bugetelor multor gospodării.
„A avea suficienți bani pentru a trăi corect și a plăti facturile rămâne preocuparea numărul unu pentru consumatorii din Marea Britanie”, a declarat Staton.