Încă o amânare pe autostrada de centură a Capitalei. Construcția lotului Joița – Bragadiru este din nou în întârziere
Șoferii mai au de aşteptat până când vor ocoli Bucureștiul doar pe autostradă. Construcția lotului Joița – Bragadiru, singurul tronson care mai lipsește pentru a face legătura între A1 și A2, e din nou în întârziere și va fi gata abia în primăvară. Între timp, şoferii sunt nevoiți să stea la cozi kilometrice pe vechea centură a Capitalei.
Contactul pentru construcția lotului 3 „Joița – Bragadiru”, cu o lungime de aproape 18 km, din autostrada de centură a Capitalei, a fost semnat în aprilie 2019. Lucrarea trebuia să fie gata încă din octombrie 2022, conform înțelegerii inițiale. Dar, din cauza unor probleme, primele lucrări au început abia în octombrie 2021. De atunci, termenele de finalizare au fost amânate de mai multe ori, până s-a ajuns în noiembrie, anul acesta. Acum, firma de construcții din Grecia a anunțat Compania de drumuri că va încheia lucrarea în aprilie anul viitor, conform unor oficiali ai Companiei de administrare a infrastructurii rutiere. Ministrul Transporturilor cere urgentarea lucrărilor.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii: Progresul e undeva spre 90% în acest moment, 85% -90%. Ei mă asigură că pot să facă pe final de an. Lăsați-mă să fiu circumspect. Dar asta nu înseamnă că ne ducem până când vor ei. Asta înseamnă și anumite recalculări și anumiți bani în plus. Probabil la începutul anului viitor în mod sigur e gata.
Lotul „Joița – Bragadiru” e singurul tronson care mai lipsește pentru a face legătura între Autostrada „București-Pitești” și „Autostrada București-Constanța”. Acum, şoferii pot circula pe numai 33 de km ai semicercului sudic din A0, de la Bragadiru, până la intersecția cu A2.
În lipsa lotului Joița-Bragadiru, șoferii sunt nevoiți să se înghesuie pe vechea șosea de centură, unde mai ales în zilele lucrătoare se formează cozi kilometrice.
Reprezentații asociațiilor care militează pentru dezvoltarea infrastructurii sunt însă rezervați în privința termenului anunțat pentru aprilie anul viitor.
IONUȚ CIUREA, director executiv, Asociația Pro Infrastructura: Sunt foarte multe lucuri de făcut pe șantier, structuri, avem multă umplutură în continuare în anumite puncte critice, și restul finisajelor. Aprilie este un termen foarte optimist. Mai probabil e să nu fie aprilie, ci mai – iunie.
Până la finalul anului, oficialii Companiei de Drumuri se așteaptă să fie dați în trafic încă 11 kilometri ai A0, parte a semicercului nordic. Nouă kilometri din lotul doi sunt deja construiți, dar nu pot fi folosiți pentru că nu au ieșire spre DN 2 – E 85. Mai lipsesc doi kilometri, parte a lotului 3 vecin, care sunt încă în lucru.