În învăţământul superior, problema majoră ţine de nediferenţierea universităţilor, a spus ministrul Educației

Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, a afirmat, vineri, că în opinia sa, în învăţământul superior, problema „majoră” ţine de nediferenţierea universităţilor.
„Prin Legea învăţământului superior (…) a apărut un lucru bun – universităţile ar fi bine să-şi definească voluntar, de jos în sus, nu le forţează nimeni, misiunea academică pe care o doresc. Unele pot să fie mai focalizate pe educaţie, formare de resursă umană, cercetare de care au nevoie autorităţile locale sau cele regionale, altele pot să fie focalizate mai echilibrat pe zona de educaţie şi cercetare, altele care vor să facă cercetare avansată internaţională”, a susţinut ministrul.
Potrivit acestuia, în momentul în care nu se diferenţiază foarte clar aceste misiuni apar „o mulţime” de probleme.
„Cu evaluarea, niciodată nu ştii ce criterii să foloseşti, pentru că unele criterii sunt mulţumitoare pentru unele universităţi, nemulţumitoare pentru alte universităţi. Apare o birocratizare extraordinară a proceselor de evaluare. Colegii mei din universităţi încep să se plângă că începem să facem mai multă evaluare şi raportări de date decât activitate de cercetare. Studenţii pot să fie confuzaţi, fiindcă, într-adevăr, dacă tu te aştepţi că mergi într-o universitate care va fi în primul rând antreprenorială şi în conexiune directă cu piaţa muncii şi dai de o universitate care are în primul rând o proiecţie de cercetare avansată s-ar putea să fi cam nemulţumit şi invers”, a explicat Daniel David.