Gara de Nord intră în reparaţii capitale. Lucrările încep în iulie şi vor fi finanţate din bani europeni

26 iunie 2019, 20:15

Gara de Nord din București a fost construită în anul 1872. De atunci a fost extinsă în mai multe etape, iar în anul 2004 a fost declarată monument istoric. În lipsa investițiilor, gara are acum mari probleme, mai ales din cauza infiltrațiilor care afectează corpul clădirii.

Cea mai mare gara a României nu a mai fost supusă unor reparații capitale de 20 de ani.

Din acest motiv, edificiul nu îndeplinește standardele unei gări demne de o capitală europeană. Pereții crăpați, acoperișurile peroanelor mâncate de rugină, prin care plouă, sunt doar câteva probleme care crează disconfort călătorilor.

CFR Infrastructură va investi peste o sută de milioane de euro, bani europeni, în modernizarea gării. Pentru început, a fost comandat un studiu de fezabilitate care costă peste 3 milioane de euro.

Primele lucrări vor începe în iulie. Va fi demolat un corp de beton și în locul său va fi montată o linie pe care va sta cel mai vechi tren românesc, Călugăreni, cu cea mai veche locomotivă funcțională din Europa.

Angajații CFR sunt însă sceptici că lucrările vor fi gata din cauza schimbărilor repetate din Ministerul Transporturilor.

În a două etapă, este în plan construcția unei parcări cu 400 de locuri.

În timpul lucrărilor, unele trenuri vor fi deviate spre alte gări, Basarab și Herăstrău.

Conducerea CFR estimează că modernizarea va fi gata în 2022.

 

 

 

 

 

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite