Experiențe tradiționale pentru zeci de jurnaliști străini. Oaspeții au avut ocazia să descopere țara noastră. ”România nu are încă o identitate turistică”
Zeci de jurnaliști din toată lumea au avut ocazia să descopere România într-o excursie de 3 zile la Cluj-Napoca. Oaspeții au gustat preparate tradiționale și vinuri românești lângă focul de tabără, iar la final impresiile au fost unanime: țara noastră are un patrimoniu cultural și gastronomic ce merită pus în valoare.
Aproape 40 de jurnaliști de pe trei continente au ajuns la Cluj-Napoca. Veniți din Italia, Grecia sau Franța, din Argentina, Peru sau Liban, ei s-au bucurat de o experiență 100% românească. Și au declarat apoi că avem o țară frumoasă, cu mâncare bună și vinuri excelente. Însă fără o strategie de promovare turistică la fel de bună.
Giorgio Bartolomucci, chief editor revista Area Wellness, Italia: M-am simțit ca acasă, pentru că sunt multe aspecte comune cu Italia în cultura voastră și în ospitalitatea voastră. Mâncarea este foarte bună, vinurile sunt fantastice. România nu are încă o identitate turistică. Nu este o țară cunoscută pentru mare sau munte, îi lipsește o identitate. Poate dacă și-ar crea o imagine legată de natură sau de mâncare, ori de capacitatea de a găzdui turiști întregul an, pentru că sigur aveți localități interesante în orice sezon.
Paolo Nenci, producător de vinuri, Toscana, Italia: Am fost invitat să cunosc îndeaproape colegii români, producătorii de vin din România, unde am găsit, față de anii trecuți, o evoluție importantă și am spus-o și pe rețelele sociale. Evoluția s-a produs în ceea ce privește identitatea vinurilor. Am găsit tipuri de vin roșu foarte bune care se apropie de gustul vinurilor noastre Chianti sau Brunello.
Talal Khrais, corespondent din Italia, Agenția de presă națională libaneză: Cunosc românii de mulți ani, sunt un exemplu extraordinar de persoane care călătoresc mult și contribuie mult la economiile altor țări. Doar un exemplu: jumătate din Italia este reconstruită de români, cei mai importanți specialiști sunt români.
Dincolo de experiențele culinare, invitații au explorat centrul orașului Cluj-Napoca, ghidați de un specialist care le-a prezentat în limba engleză istoria locurilor, arhitectura și poveștile care dau farmec orașului.