Ecaterina Andronescu ia în calcul funcția de ministru al Educației în cabinetul Dăncilă
„Sunt multe de făcut. Problema manualelor este de rezolvat„, a subliniat Ecaterina Andronescu.
„Nu e cea mai importantă problemă. În acest moment, cea mai importantă problemă este cea a planurilor cadru și a programelor fiecărei discipline, neadaptate de mulți ani de zile și care trebuie aduse la zi, așa cum se întâmplă mai frecvent în restul țărilor”, a adăugat ea.
Ecaterina Andronescu a și explicat de ce consideră această chestiune o urgență: „Vă puteți imagina că acum planurile propun scoaterea orelor de informatică sau de limbă străină? Așa este! (…) Sunt în discuție publică. Sper ca aceste lucruri să le putem corecta. Nu se pot lăsa așa”.
„A doua problemă este problema evaluării, evaluării și a profesorilor, evaluării și a elevilor. Eu cred că, dacă nu pornim de aici, nu știm ce să corectăm. Sunt foarte multe lucruri care se cer corectate”, a indicat Andronescu.
„A treia problemă este să aducem în fiecare școală minimum de condiții decente de învățare. Asta înseamnă toate școlile în maximum 3 luni de zile să aibă toate grupurile sanitare în interior, să aibă apă curentă acolo și să încercăm să fie și celelalte elemente de infrastructură gata”, a explicat fostul ministru.
Ecaterina Andronescu a ocupat funcția de ministru al Educației între 28 decembrie 2000 – 19 iunie 2003, 22 decembrie 2008 – 1 octombrie 2009 și 2 iulie 2012 – 21 decembrie 2012.