Drumurile de legătură ale podului de la Brăila sunt aproape gata însă nimeni nu se grăbește să le dea în folosință
Cel mai important proiect de infrastructură rutieră derulat în ultimii 30 de ani în România se împiedică aproape de final. Drumurile de legătură ale podului de la Brăila sunt aproape gata însă, deocamdată, nimeni nu se grăbește să le dea în folosință. Asta în ciuda nemulțumirii șoferilor dar și a localnicilor din Măcin, obligați să suporte zilnic mii de mașini care tranzitează orașul.
Podul și cei 23 de kilometri de drum din județele Brăila și Tulcea ar fi trebuit să fie gata în decembrie 2021. Statul român a întârziat cu exproprierile din zona și constructorul a obținut o prelungire de un an a termenului dar abia după alte 6 luni a putut deschide traficul rutier pe pod. Dar drumurile de legătură nu sunt gata nici acum. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a dat un ultimatum companiei – să le finalizeze până în octombrie.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: Drumul spre Jijila este la ora actuală 93%, iar întregul proiect la 98 % gata. În ceea ce privește pasajul de la Brăila este finalizat, dar ne-a spus constructorul că nu pot cere recepția că mai au lucrări de făcut.
Jurnaliștii TVR au traversat astăzi viitorul drum de la pod până la intersecția cu extravilanul comunei Jijila.
Cu toate acestea se lucrează în ritm lent. Cei mai afectați sunt locuitorii din Măcin, oraș prin care trec toate mașinile care coboară de pe pod.
ONG-uri din domeniu vorbesc despre un mod deficitar în care se construiesc drumuri noi în România
Ionuț Ciurea, președinte executiv Pro Infrastructură: Cauza este întârzierea extraordinar de mare a autorizației de contruire care a venit undeva prin vara lui 2021. Dacă statul se face că rezolvă treaba şi constructorul se face că lucrează.
Odiseea podului de la Brăila a început în 2018, când Guvernul a dat undă verde proiectului. Construcția a costat aproape 500 de milioane de euro, însă mare parte din bani provine din fonduri europene.