Dan “Motanu’” Moise, unul dintre cei mai titrați piloți de LanceR: “Avionul ăsta a lăsat multe familii destrămate, copii orfani, soții văduve. Foarte mulți s-au prăpădit din cauza subfinanțării”

15 mai 2023, 11:58

Dan Moise a zburat cu MIG-ul un sfert de secol și a adunat peste 2200 de ore de zbor. Spune că bătrânul interceptor transformat de nevoie în multirol a fost un avion cu multe limitări, neiertător, dar care, din momentul în care în 1994 a primit aparatura de bord israeliană, a reușit să-și facă treaba.

Daniel „Motanu'” Moise, fost pilot de Mig-21 LanceR: „Am suferit cel mai mult în această perioadă și de miștocăreala publicului larg, «Ia uite, iar au ieșit băieții la arat!». Dar noi ne-am făcut treaba, chiar am ajuns să fim apreciați de partenerii cu care am zburat în diferite misiuni din țară și din străinătate”.

În cei 61 de ani de activitate MIG-ul a strâns și foarte multe accidente. “Motanu’” e de parare că majoritatea au fost cauzate de antrenamentul precar de care aveau parte piloții înainte de intrarea României în NATO.

CITIȚI ȘI Ultimele zboruri ale aeronavelor MiG-21 LanceR

Daniel „Motanu'” Moise, fost pilot de Mig-21 LanceR:Avionul ăsta a lăsat multe familii destrămate, copii orfani, soții văduve. Foarte mulți s-au prăpădit din cauza subfinanțării. Am avut ani în care unui pilot îi erau alocate 10 ore de zbor, o oră, cinci…Ceea ce este o măsură criminală”.

Adelin Petrișor, jurnalist TVR:Am avut șansă să adun opt ore de zbor cu MIG-ul 21, însă de două ori am filmat chiar dintr-o dublă-comandă pilotata de “Motanu’”. În urmă cu aproape șase ani, am făcut amândoi parte dintr-o formație mixtă în care erau și aparate ale Forțelor Aeriene Canadiene”.

MIG-ul 21 a intrat în dotarea Forțelor Aeriene Române în 1962. La un moment dat, aviația militară avea 400 de astfel de aparate. La câțiva ani după Revoluție, peste 100 de Mig-21 au fost modernizate împreună cu compania israeliană Elbit și au devenit LanceR.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite