Vineri 13 iunie 2025 | București 19˚C / Mai mult noros

Consumatorii români sunt motivați de reduceri și promoții atunci când aleg să cumpere din magazine

21 februarie 2025, 08:43 (actualizat 21 februarie 2025, 08:47)

Românii sunt tot mai atenți la promoții și campanii de reduceri, iar acest interes influențează direct deciziile de cumpărare. De la discounturi și vouchere la oferte „cumpără unul, primești unul gratis”, strategia și comunicarea unei promoții pot face diferența între un client fidel și unul ocazional.

Într-o piață din ce în ce mai competitivă, brandurile caută să atragă consumatorii nu doar prin prețuri reduse, ci și prin experiențe de cumpărare atractive.

Potrivit studiilor, 72% dintre consumatorii români, indiferent de generație, sunt motivați de reduceri și promoții atunci când aleg să cumpere din magazine. Optimizarea costurilor este o prioritate, iar strategiile comerciale care oferă beneficii rapide au un impact major asupra deciziilor de achiziție.

Promoțiile și reducerile sunt apreciate în special de generațiile mai mature, precum Baby Boomers (79%) și Generația X (73%), care prioritizează economisirea în deciziile de cumpărare. Totuși, și generațiile mai tinere sunt atrase de aceste avantaje, 70% dintre reprezentanții Generației Y și 67% dintre cei din Generația Z declarând că promoțiile reprezintă principalul motiv pentru care aleg să meargă în magazine.

Consumatorii nu sunt atrași doar de reducerile de preț, ci și de beneficiile imediate. Unul din patru români declară că preferă campaniile promoționale care oferă premii instant, acest tip de recompensă fiind cel mai apreciat de Generația Z (28%).

Mai mult decât atât, astfel de campanii pot avea un impact direct asupra loialității față de brand, 69% dintre respondenți afirmând că premiile instant îi determină să încerce noi mărci sau chiar să le schimbe pe cele folosite în mod obișnuit.

Trebuie să recunoaște că ne plac campaniile promoționale. Aproape două treimi dintre consumatorii intervievați, undeva la 72%, sunt atrași de astfel de oferte, iar 64% recunosc că acestea îi determină să facă achiziții impulsive, fie datorită plasării strategice a produselor, fie prin oferte speciale care creează senzația de oportunitate unică.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite