Construcția metroului spre Otopeni, în linie dreaptă. Oficialii Metrorex susțin că va fi gata în 2027
Una dintre cele mai așteptate lucrări de infrastructură, construcția metroului care va lega Bucureștiul de aeroportul Otopeni a început astăzi, după câteva luni de întârziere. Muncitorii lucrează la primul tronson „1 Mai – Tokyo”, care va face legătura între zona Gării de Nord și marile centre comerciale din cartierul Băneasa. Oficialii Metrorex estimează că toată magistrala „1 Mai – Otopeni”, care va avea 12 stații, va fi gata în 2027. Reprezentanții asociațiilor care militează pentru dezvoltarea infrastructurii consideră însă că termenul e nerealist.
Încă de dimineață, muncitorii au început să monteze gardurile care vor delimita amplasamentul stației de metrou „Tokyo”, din zona comercială Băneasa. Contractul pentru construcția primului tronson „1 Mai-Tokyo”, al magistralei 6, a fost semnat în primăvară lui 2022, iar lucrările trebuiau să înceapă încă din toamnă. Dar au întârziat din cauza că nu a fost eliberată la timp autorizația de construire.
Mihai Barbu, preşedinte, Consiliul de Administraţie al Metrorex: Deocamdată organizează șantierul compania care a câștigat și construiește acest tronson de aici, de la stația Tokyo până la stația 1 Mai. Orice lucrare de genul acesta crează și un mic disconfort. Noi facem tot posibilul că acest disconfort să fie cât mai mic posibil.
După ce organizarea de șantier va fi gata, muncitorii vor începe relocarea utilităților, lucru care va duce la restricții de circulație în zona comercială Băneasa. Anul viitor ar urmă să înceapă lucrările și în subteran.
Tronsonul 1 al magistralei 6 de metrou, care va lega Bucureștiul de aeroportul din Otopeni, va fi de 6,6 km și șase stații noi de metrou. Va traversa cartiere aglomerate precum Grivița și Bucureștii Noi, dar și zone precum Romexpo, în care se construiesc blocuri noi și clădiri de birouri.
Tronsonul 2 „Tokyo – Otopeni”, care va avea tot șase stații de metrou, este, momentan, doar în faza de elaborare a proiectului tehnic. Lucrările de construcție ar urmă să înceapă anul următor. Chiar și așa, oficialii Metrorex se aşteaptă ca toată magistrala 6 , „1 Mai – Otopeni”, să fie gata la timp.
Mariana Miclăuș, director general, Metrorex: La finalul anului 2027 vom pune în funcțiune această magistrală de metrou, de la 1 Mai la Tokyo, cu călători.
Reprezentații unor asociații care militează pentru dezvoltarea infrastructurii sunt însă mai reținuți.
Mihai Crăciun, membru fondator, Asociaţia Construim România: Termenul de 39 de luni este absolut nerealist. Lucrările vor dura cel puțin 5 ani, dacă nu 7. Problema principală, atunci când se sapă tunele, nu știi exact ce găsești până când nu sapi. Vor fi extrem de multe utilități de relocat.
Pentru moment, cei care vor să ajungă din București la aeroportul din Otopeni cu mijloacele de tranport în comun au la dispoziție autobuze și tren.
Contractele pentru construcția magistralei 6 de metrou au fost câștigate de către firme din Turcia, iar investiția se ridică la peste 1,2 miliarde de euro.