Companii low-cost, taxe de miliarde de euro
Vrei loc special în avion, plătești. Vrei bagaj cu tine în avion, plătești. Vrei să faci check-in-ul în aeroport, plătești din nou. Plătești și dacă vrei îmbarcare prioritară, adică stai în același autobuz, dar separat de restul lumii. Una peste alta, după ce au tras linie, transportatorii low-cost au ajuns la frumoasa cifră de aproape 8 miliarde de lire într-un singur an doar din aceste taxe.
Adică vreo 20 de milioane de lire în fiecare zi și o creștere cu 43% față de aceeași perioadă din 2018 – 2019, înainte de pandemie.
Cât ne costă aceste servicii extra, așa cum le numesc transportatorii aerieni? De la câteva lire, la câțiva zeci de euro. De exemplu, EasyJet cere și 13 lire pentru alegerea unui loc cu spațiu mai mare la picioare, pe scaunele din față sau pe cele de la ieșirile de urgență.
Un troler mic de cabină pornește de la 9,5 lire, iar dacă vreți să schimbați numele pasagerului, posibil să ieșiți mai bine dacă achiziționați un nou bilet. Acest serviciu costă 55 de lire.
La Ryanair un loc cu spațiu la picioare suplimentar poate să coste și 33 de euro, trolerul mic și 36 de euro, iar check-in-ul în aeroport vă poate lăsa fără 55 de euro. Ați greșit numele persoanei cu care plecați și vreți să schimbați? Ghinion! Costul este de 115 euro.
Nici Wizz Air nu se lasă mai prejos. Un loc preferențial poate să coste și 60 de euro, un troler mic și 59 de euro, iar dacă vreți să schimbați numele pasagerului, tot 60 de euro să pregătiți. Și când tragem noi linie, ne întrebăm: oare a fost o alegere bună că am ales low-costul? Analizați înainte să plecați, cercetați bine piață și apoi luați decizia corectă.