Circulația pe calea ferată, perturbată din cauza furtunilor. Trenuri cu întârzieri de sute de minute
Coșmarul pentru călătorii din trenurile blocate în gări sau în câmp după vijeliile de azi-noapte nu s-a încheiat. Una dintre garnituri s-a oprit din nou pe linie, joi seară, în județul Mehedinți, după ce dimineață a stat ore bune în câmp, în apropierea Bucureștiului.
Locomotiva s-a defectat, iar cea venită să o înlocuiască s-a defectat și ea.
Călătoria, care ar fi trebuit să dureze aproximativ 14 ore se va prelungi cel puțin la 20.
Stâlpii care asigurau alimentarea cu energie electrică au fost dărâmați de furtuna puternică azi-noapte în mai multe zone.
CFR a anunțat oficial că segmentele afectate de furtuna de miercuri seară au fost remediate.
Într-unul dintre trenurile care au stat aproape 10 ore în câmp au fost și 30 de copii.
Întrebat despre această situație, directorul CFR Călători a avut o reacție nervoasă, taxată de premierul Florin Cîțu. Acesta a scris pe Facebook că, dacă șeful companiei ar fi lucrat la Guvern, acum ar fi fost acasă.
Circulaţia feroviară între staţiile Brăneşti-Fundulea şi Chitila-Buftea-Periş s-a desfăşurat pe un singur fir.
Două trenuri de călători (IR 1921 -2, care circulă în relaţia Mangalia – Arad şi IR 1991-2 care circulă în relaţia Mangalia – Timişoara) au rămas blocate pe firul II, acestea având nevoie să fie tractate cu o locomotivă Diesel înapoi în staţia Brăneşti, pentru a-şi relua circulaţia până în staţia Bucureşti Nord. Trenul IR 1921-2 şi-a reluat circulaţia din staţia Brăneşti la ora 08:15 minute, iar IR 1991-2, la ora 9:00, ambele cu destinaţia Bucureşti Nord.
De asemenea, tot pe raza Regionalei CF Bucureşti, avarii la sistemul de alimentare cu energie electrică s-au înregistrat şi pe intervalul de staţii Chitila – Buftea – Periş, trenurile circulând în cursul nopţii doar pe un singur fir iar, în intervalul orar 7:30 – 9:12, traficul feroviar a fost închis temporar în staţia Periş, după ce o persoană a fost lovită de trenul IR 1661.
Circulaţia trenurilor pe raza staţiei Periş s-a reluat la ora 9:12, după finalizarea operaţiunilor desfăşurate la locul accidentului de către organele abilitate. „Din cauza acestui accident, 10 trenuri de călători (IR 1661, IR 1631, IR 1655, R 3005, IR 1550, IR 1654, IR 1688, IR 1742, IR 16030 şi R 3014), care au staţionat temporar în gările de pe traseu, au fost repuse treptat în circulaţie”, notează CFR S.A.
Compania feroviară menţionează, totodată, faptul că şi pe raza Regionalelor CF Timişoara, Braşov şi Iaşi s-a intervenit permanent în cursul nopţii pentru remedierea deranjamentelor înregistrate, din cauza rafalelor puternice de vânt, la sistemul de alimentare cu energie electrică a liniei de contact, între staţiile Teregova – Armeniş, Lunca Bradului – Răstoliţa, Tuşnad Sat – Tuşnad Băi, Tuşnad Sat – Sânsimion, Leşul Ilvei – Ilva Mică. La această oră pe aceste două segmente feroviare se circulă în condiţii normale