Tronsonul Margina – Holdea de pe A1, departe de finalizare. Ciolacu: Cred că este una dintre cele mai mari rușini ale României

25 mai 2024, 15:21 (actualizat 25 mai 2024, 19:31)

Pe calea rutieră sunt probleme mari pe un tronson de autostradă mult aşteptat de şoferii care vor să plece în vacanţă, în ţările din vest. Porţiunea de tuneluri dintre Margina și Holdea, de pe A1 Lugoj – Deva, este în întârziere majoră și sunt puține șanse să fie gata la timp. Constructorul nici măcar nu a început forajele, așa că experţii în infrastructură cred că lucrarea se va prelungi până în 2027. Ceea ce ar însemna pierderea banilor europeni din PNRR.

Șoferii care circulă pe autostrada de la Sibiu la Nădlac pierd de ani buni minute preţioase din cauză că nu au fost făcute cele două tuneluri. E singura porțiune din autostrada care leagă Sibiul de vama din vestul ţării, încă neconstruită.

Contractul pentru proiectarea și finalizarea tronsonului de 9 km a fost semnat în octombrie 2022 cu asocierea dintre firma românească UMB și Euro-Asfalt din Bosnia. Lotul include și porțiunea cu tuneluri dintre Margina și Holdea, considerată de experți cea mai dificilă.

Contractul de 1,83 miliarde de lei fără TVA prevedea 11 luni pentru proiectare și alte 34 de luni pentru execuție, dar termenele sunt deja depășite cu aproape 7 luni. După multe tergiversări, lucrările au fost reluate, iar autoritățile se arată optimiste.

Marcel Ciolacu,  prim-ministrul României: Cred că este una dintre cele mai mari rușini ale României acest tronson. După 10 ani, în sfârșit, se lucrează la acest tronson care a creat un calvar pentru toți șoferii.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: Termenul dat de PNRR este finalul lui 2026. Eu cred că acest termen va fi devansat, în niciun caz nu se va trece peste acest termen limită

Experții independenți spun însă că lucrările s-ar putea prelungi mult peste termenul limită. Iar acest lucru ar însemna pierderea fondurilor din PNRR.

Ionuț Ciurea, expert în infrastructură: Șansele să fie gata până la sfârșitul lui 2026 sunt practic zero. Partea cea mai grea, tunelurile, nu are proiect tehnic de PUZ și aprobat, și evident, nici autorizație de construire emis.

Construcţia tunelurilor de pe A1 trenează de 11 ani. După ce va fi realizat și acest tronson, șoferii vor putea circula neîntrerupt pe autostrada de la Nădlac până dincolo de Sibiu, dar și spre Târgu Mureș și Cluj Napoca.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite