CFR Călători: Salariile mecanicilor de locomotivă au fost tăiate, iar cele ale membrilor Consiliului de Administrație – mărite. 240 de trenuri au fost anulate
Situație scandaloasă la CFR Călători: conducerea companiei a anunțat scăderea veniturilor mecanicilor de locomotivă cu 3-4.000 de lei pe lună, după tăierea orelor suplimentare, dar membrii Consiliului de Administrație și-au mărit indemnizațiile de la 6.000, la 10.000 de lei. Asta în timp ce majoritatea călătorilor se plâng de condițiile oferite de companie și, tot pentru a face economii, 240 de trenuri au fost anulate temporar.
Anul trecut, CFR Călători a avut profit: 15 milioane de lei. Directorul companiei le-a transmis însă mecanicilor de locomotivă că vor primi bani mai puțini. Acum salariul mediu lunar este de 22.000 lei brut.
Traian Preoteasa, director CFR Călători: Între 3.000 și 4.000 de lei vor scădea veniturile unui mecanic. Care vor fi economiile? Păi înmulțiți veniturile a 1500 de mecanici cu 3-4000 de lei pe lună.
Nu aceeași măsură este aplicată și pentru membrii Consiliului de Administrație. Ei beneficiază de creșteri.
Aida Hanganu, director financiar-contabil, CFR Călători: Aveau 6.000 de lei brut și acum au 10.000 de lei brut. Impactul este nesemnificativ.
Rodrigo Maxim, lider de sindicat: CA-ul este anormal să își mărească salariul în momentul în care CFR Călători nu are performanță. Nu e îndreptățită această creștere, pentru că nu și-au pus criteriile de performanță care trebuiau. Pe hârtie, compania merge. În realitate, nu merge.
Călătorii sunt cei care simt direct acest lucru.
În mod neașteptat, CFR Călători a anulat temporar mai multe trenuri.
De la 15 ianuarie, CFR Călători a anulat peste 240 de trenuri care parcurgeau rute mai mici de 200 de km. Procedând astfel, conducerea companiei spune că a făcut o economie de aproape 30 de milioane de lei.
DAN COSTESCU, fost ministru al Transporturilor: Există o vorbă printre managerii de top: „Oricine poate tăia costuri, asta este ușor de calculat, însă nu oricine poate face o organizație să crească, pentru că acolo sunt mult mai multe variabile de luat în calcul. Eu personal, în managementul pe care l-am făcut până acum, sunt un adept al creșterii companiei prin investiții.
Sindicaliștii cer conducerii CFR Călători să revină asupra deciziilor de suspendare a trenurilor și de tăiere a orelor suplimentare. Altfel vor intra în grevă.