Capitala și județul Ilfov vor avea încă un tren metropolitan, pe lângă cel care leagă Bucureștiul de Aeroportul Otopeni
Noul tren va circula pe ruta „Gara de Nord – Chitila – Scroviştea”. Deocamdată, Primăria Capitalei abia a semnat certificatele de urbanism pentru modernizarea mai multor halte de pe traseu. Autorităţile au în plan să construiască şi o nouă magistrală de metrou, între Bragadiru şi Voluntari, şi să extindă linia „Pipera-Tudor Arghezi” cu două staţii.
Călătorii din halta Basarab așteaptă de mulți ani să circule cu trenul în condiții mai bune.
Primăria Capitalei a semnat certificatele de urbanism pentru patru puncte de oprire pe ruta trenului metropolitan „București Nord – Scroviștea”. Pentru început, vor fi modernizate haltele Basarab, Carpați, Pajura și Depou Triaj.
Stelian Bujduveanu, primarul general interimar al Capitalei (sursa: Inspiră România): Urmează ca proiectantul să vină cu proiectul tehnic. Se face proiectarea pentru trei stații și un peron. Ulterior mai avem investiții în afara Bucureștiului pe care le facem în parteneriat cu CJ Ilfov.
Iosif Szentes, șef serviciu, Asociația Transport Public București – Ilfov: Ar putea să rezolve problema creșterii mobilității a întregii zone București-Ilfov, respectiv să reducă presiunea asupra traficului rutier, făcând integrarea transportului feroviar metropolitan cu rețeaua de metrou, de tramvai, de autobuze, troielbuze.
Autoritățile au în plan și construcția unei noi magistrale de metrou, a 7-a, care să lege Bragadiru de Voluntari. Pentru moment, „Metrorex” și mai mulți primari au semnat un protocol de colaborare.
Mariana Miclăuș, director general Metrorex: O magistrală care va avea o lungime de aproximativ 26 de km cale dublă și de asemenea 27 de stații și două depouri. O magistrală esențială pentru orașul nostru, pentru asigurarea mobilității. Într-o primă fază vor fi realizate aceste studii de fezabilitate, care ne vor da toate elementele astfel încât într-o etapă ulterioară să se treacă la proiectare și execuție.
Locuitorii unor cartiere aglomerate precum Rahova așteaptă construcția unui linii de metrou de peste 30 de ani.
Și magistrala 2 de metrou „Pipera-Tudor Arghezi” ar urma să fie extinsă cu două stații, pe tronsonul Pipera-Petricani.