Duminică 11 mai 2025 | București 7˚C / Senin

Bullyingul necesită o abordare integrată. Este nevoie de colaborarea dintre părinți, profesori și autorități pentru a gestiona fenomenul

1 aprilie 2025, 07:37 (actualizat 1 aprilie 2025, 07:40)

La Universitatea de Vest din Timișoara, a avut loc o dezbatere importantă despre violența în școli, bullying și cyberbullying. Îngrijorările legate de aceste fenomene și impactul lor asupra tinerelor generații sunt tot mai mari. În cadrul discuțiilor, specialiști în educație, psihologi și reprezentanți ai autorităților au analizat diferite aspecte ale acestor comportamente dăunătoare, ce pot afecta grav dezvoltarea copiilor și adolescenților.

La dezbatere au participat atât elevi cât şi profesori, alarmați de modul în care a escaladat violența în școli în ultimii ani. Părinții au un rol esențial în prevenirea acestor comportamente, spun specialiștii, fiind primii care pot observa semnele unei posibile victime sau ale unui agresor. În acest sens, psihologii au recomandat o mai mare deschidere în comunicarea dintre părinți și copii, precum și implicarea activă în viața lor școlară și socială. Părinții pot oferi un mediu de siguranță, sprijinind copiii să depășească astfel de situații și să raporteze orice incident de violență.

Profesorii, pe de altă parte, sunt de multe ori primii care pot observa comportamentele de bullying în școli. De aceea, trebuie să fie instruiți să recunoască semnele abuzului, pentru a putea interveni prompt și eficient. Educația pentru respect și toleranță este esențială, iar cadrele didactice ar trebui să creeze un mediu școlar în care fiecare elev să se simtă valorizat și protejat.

Unul dintre principalele subiecte a fost frica victimelor, care nu apelează la lege pentru a se proteja. Deși legislația românească prevede măsuri clare pentru combaterea violenței în școli, mulți elevi care suferă de bullying sau cyberbullying aleg să tacă, de teamă că vor deveni ținta unor represalii suplimentare sau că nu vor fi crezuți. Specialiștii au subliniat importanța unui sistem de sprijin solid, care să încurajeze elevii să vorbească și să raporteze cazurile de abuz.

În ceea ce privește autoritățile, dezbaterea a evidențiat necesitatea unei legislații mai clare și a unor măsuri de prevenire mai eficiente. Deși în ultimii ani au fost implementate câteva politici pentru combaterea violenței în școli, încă există un decalaj între lege și realitatea din teren. Autoritățile locale și naționale trebuie să colaboreze mai eficient cu școlile și părinții pentru a preveni violența și a asigura un climat de încredere.

Violența în școli, bullyingul și cyberbullyingul reprezintă probleme complexe care necesită o abordare integrată. Părinții, profesorii și autoritățile trebuie să colaboreze pentru a oferi suport victimelor și pentru a crea un mediu școlar mai sigur pentru toți elevii.

Totodată, este important să se sprijine dezvoltarea unor politici educaționale care să pună accent pe respectul și bunătatea în relațiile interumane, pentru a preveni astfel de comportamente.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite