Boeing identifică o nouă problemă cu fuzelajele modelului 737 MAX

Boeing/ Profimedia Images
Boeing/ Profimedia Images
6 februarie 2024, 09:15

Boeing reexaminează 50 de aeronave 737 MAX nelivrate după ce au descoperit recent greșeli în realizarea găurilor pe unele fuzelaje. Fuzelajele în cauză au fost furnizate de Spirit AeroSystems, cel mai mare producător de aerostructuri de prim rang la nivel mondial.

Conform informațiilor publicate de The Wall Street Journal, acțiunile Boeing au înregistrat o scădere de -2.11 și par să se afle în prezent într-o continuă scădere.

Boeing a declarat că problema identificată la fuzelaje ar putea determina întârzieri în livrarea unor aeronave, însă cele existente de tip 737 pot continua să opereze zboruri.

Stan Deal, directorul comercial al Boeing, a comunicat că un angajat al unuia dintre furnizori a raportat superiorului său două găuri care ar putea să nu respecte exact cerințele producătorului de avioane.

Deak a mai subliniat într-o notă transmisă personalului pe data de 4 februarie că aceasta este singura opțiune având în vedere angajamentul lor de a livra avioane perfecte în fiecare situație.

Întârzierile permit companiei să efectueze inspecții amănunțite și, în cazul în care este necesar, să remedieze orice probleme identificate.

Compania Boeing a menționat că așteaptă informații suplimentare în zilele următoare, după finalizarea reevaluărilor, pentru a determina cât timp vor dura posibilele remedieri.

Conform The Wall Street Journal, un reprezentant al Spirit a afirmat că compania este conștientă de această problemă și menține o comunicare strânsă cu Boeing. Această situație nu este una nouă, având în vedere că, anul trecut, găurile forate greșit în fuzelajul pe peretele din pupa unor avioane MAX furnizate de Spirit au provocat întârzieri în procesul de producție.

Administrația Federală a Aviației a luat decizia de a suspenda la sol câteva avioane Boeing 737 Max 9 după ce luna trecută o parte din fuzelajul unui avion al companiei Alaska Airlines a cedat în timpul zborului. În prezent, alte companii aeriene raportează probleme cu „șuruburi slăbite” la aeronavele Boeing.

În ceea ce privește explozia, potrivit aviatiamagazin, se pare că s-a constatat o problemă la o ieșire de urgență care fusese astupată permanent. Acest orificiu în fuselaj care ar fi putut să servească ca ieșire de urgență, a fost sigilat permanent, rezultând un fuselaj continuu în acea zonă, fără întreruperi pentru pasageri sau echipaj. Spirit AeroSystems au fost responsabili de închiderea definitivă a acestor ieșiri de urgență pe toate avioanele 737-9. Procesul de astupare a implicat utilizarea unor elemente similare cu ușile ieșirilor de urgență, cum ar fi șuruburi și/sau buloane, plasate în locurile corespunzătoare.

Conform informațiilor din Aviatia Magazin, comisia de anchetă a constatat că există o tendință de slăbire a acestor șuruburi, iar în urma acestei descoperiri, a ordonat efectuarea verificărilor la toate avioanele de acest tip înainte de a fi programate pentru noi zboruri comerciale. Anumite companii, precum United, au identificat în urma acestor inspecții că șuruburile erau slăbite la unele aeronave. Este important de menționat că nu erau desfăcute sau desprinse, ci pur și simplu slăbite, indicând faptul că nu erau strânse la tensiunea recomandată.

Conducerea Boeing și-a asumat angajamentul de a revizui practicile de producție și de a elimina defectele. În comunicatul de săptămâna trecută, compania a anunțat că nu își va stabili obiective financiare pentru acest an, concentrându-se în schimb pe îmbunătățirea calității. Această decizie a stârnit îngrijorare printre investitori și clienții companiilor aeriene, care, având deja probleme legate de lipsa de avioane, se tem că intensificarea controalelor și eforturile Boeing pentru a-și îmbunătăți procesele ar putea încetini livrările.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite