Aviația civilă rusă este pe punctul de a se prăbuși. Lipsa acută de piese de schimb a dus la ”canibalism aviatic”, conform unor documente secrete obținute de serviciile ucrainene

Astfel, conform lui Gerashchenko, serviciul de informații a reușit să afle că:
– În ianuarie 2023, în aviația civilă rusă au fost înregistrate 185 de accidente aeriene. Aproximativ o treime dintre acestea au fost clasificate drept incidente cu diferite niveluri de pericol. Lider aici a fost avionul rusesc pe distanțe scurte „Dry superjet” cu 34 de incidente.
– În primele 9 luni ale anului 2023, în Rusia au fost documentate 150 de cazuri de defecțiuni ale aeronavelor. În aceeași perioadă din 2022, au fost înregistrate 50 de astfel de incidente. Astfel, creșterea pericolului de zbor în Rusia s-a triplat.
– Motoarele și trenurile de aterizare, precum și alte elemente importante, precum sistemele hidraulice, flapsurile și software-urile, rămân cele mai vulnerabile zone ale aviației ruse.
– Statul agresor al Rusiei are serioase dificultăți cu întreținerea aeronavelor de zbor înalt. Din cauza lipsei de capacitate și de specialiști, Moscova încearcă să reorienteze întreținerea aeronavelor către Iran, unde lucrările relevante se desfășoară „artizanal” – fără certificare corespunzătoare.
– În martie 2022, Rusia avea aproximativ 820 de avioane civile de fabricație străină. Și dacă la acea vreme doar până la 10% dintre aceștia făcuseră reparații necertificate folosind piese de schimb ”after-market”, acum aproape 70% din flotă a fost trecută printr-un astfel de „service”.
– Lipsa acută de piese de schimb a dus la așa-numitul „canibalism aviatic” în Rusia, când unele aeronave sunt dezmembrate pentru a repara altele. Conform datelor disponibile, până la jumătatea anului 2023, peste 35% din aeronavele din Rusia erau „canibalizate”.
– Majoritatea aeronavelor sovietice AN-2 nu pot decola în prezent, deoarece motoarele lor au fost fabricate în Polonia, dar aprovizionarea cu piese de schimb a fost suspendată din cauza sancțiunilor.
– Numai în ianuarie 2023, au fost înregistrate 19 defecțiuni diferite între cele 220 de avioane Airbus din Rusia. În special, 17 cazuri de incendii au fost înregistrate la 9 aeronave folosite de Aeroflot.
– La 230 de avioane Boeing folosite în Rusia, au fost înregistrate 33 de defecțiuni tehnice ale diferitelor sisteme de aeronave.
– Fiecare al șaptelea avion Embraer brazilian nu a reușit să reziste condițiilor de exploatare rusă, iar în Rusia sunt 21.
Russian civil aviation is on the verge of collapse: The Defence Intelligence of Ukraine conducted a cyber operation against Rosaviation and obtained classified documents of the Russian Ministry of Transport.
The intelligence managed to find out that:
▪️ In January 2023, 185 air… pic.twitter.com/yyy46aEmU5
— Anton Gerashchenko (@Gerashchenko_en) November 23, 2023