Avertisment în sezonul reducerilor: Mulți comercianți practică un preț de dimineață, un preț de prânz, un preț de seară. Cum verificăm dacă o reducere este reală
Majoritatea magazinelor au în această perioadă afișate reduceri de la 20% până la 70%. Pentru că au fost păcăliți în repetate rânduri, mulți dintre cumpărători sunt acum sceptici.
„Nu am încredere. De obicei sunt reduse produsele care nu sunt de calitate şi probabil anterior a avut loc o creştere de preţ„.
„Mi se pare că tot scumpe sunt. Chiar nu e reală reducerea„.
Acesta este și motivul pentru care reprezentanții ANPC le recomandă cumpărătorilor să vadă dacă prețul redus este inferior prețului de referință.
Dragoș Porojnicu, jurnalist TVR: „Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în ultimele 30 de zile înainte de aplicarea reducerii.”
Pentru a nu fi păcăliți, clienții ar mai trebui să vadă dacă noul preț este menționat lângă prețul anterior, barat, mențiunile „preț nou” / „preț vechi” să fie langă sumele corespunzătoare și să fie menționat procentul de reducere.
În ceea ce priveşte comerțul online, este foarte important să verificăm stocul existent, dacă prețul afișat pe site este integral, dacă acesta conține sau nu TVA şi dacă în costul final este inclusă și livrarea.
Psihologii ne recomandă să nu acționăm impulsiv.
Reprezentanții ANPC mai spun că la achiziționarea pachetelor promoționale de tipul „3 la preț de 2”, clienții trebuie să verifice prețul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu prețul pachetului promoțional.