Rezultatele finale de la Evaluarea Naţională au fost publicate pe site-ul Ministerului Educației. Sorin Cîmpeanu a pledat pentru evaluarea digitalizată

30 iunie 2022, 06:35

Un procent de 7,12 din numărul total al lucrărilor de la Evaluarea Națională a făcut obiectul contestațiilor.

În județul Dâmbovița, unde în acest an a fost testată evaluarea digitalizată, calitatea evaluarii a fost mult îmbunătățită în raport cu media națională.

Ministrul Educației, Sorin Câmpeanu a făcut declarații în legătură cu rezultatele finale ale Evaluării Naționale, care pot fi vizualizate pe site-ul Ministerului Educației.

Sorin Cîmpeanu: 17 note au fost modificate cu mai mult de 2 puncte după contestație Cea mai mare diferență între nota inițială și cea de după contestație este de 5,9 puncte, la lucrarea unui elev din Bihor. O diferență de 3,75 de puncte între notarea inițială și cea de după contestație s-a înregistrat și în cazul lucrării unui elev din Prahova.

Un procent de 7,12 din numărul total al lucrărilor de la Evaluarea Națională a făcut obiectul contestațiilor.

Rata de participare a fost de 95,5%: 148.496 de elevi prezenți (dintr-un total de 155.561 de absolvenți înscriși). Dintre aceștia, 26.195 de candidaţi (17,6 %) au obţinut medii sub 5 (cinci). Au fost eliminați din cauza unor tentative de fraudă 6 elevi, lucrările acestora fiind notate cu 1 (unu).

Au fost înregistrate 21.854 de contestații (7,12% din numărul total de lucrări), dintre care 13.324 la Limba și literatura română, 265 la Limba și literatura maternă și 8.265 la Matematică. În cazul a 13.757 de lucrări, contestațiile au schimbat nota prin creștere, iar pentru 5.906 de lucrări notele au fost modificate prin scădere.

În urma reevaluării lucrărilor contestate, ponderea elevilor cu medii mai mari sau egale cu 5 (cinci) este de 82,4% (122.301 elevi, cu aproape 28.000 mai mulți decât în anul 2021), în creștere cu 0,10% (135 de elevi) față de rezultatele inițiale (82,3%). A crescut, de asemenea, și numărul elevilor cu media generală 10: 237 (+ 16).

Procentual, la nivel național, 74% dintre notele contestate (16.262) au fost modificate cu diferențe mai mici de 0,5 puncte, 3.218 (15%) note au fost modificate cu diferențe între 0,5 și 1 punct, 166 de note cu diferențe între 1 și 2 puncte (sub 1%), iar 17 note au înregistrat diferențe mai mari de 2 puncte (16 la Limba și literatura română și 1 la Matematică).

La nivel național, la proba de Limba și literatura română, 128.159 de elevi (86,1%) au încheiat examenul cu note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar dintre aceștia, 824 de elevi au obținut nota 10 (+ 14 în raport cu prima afișare).

La Matematică, 115.223 de elevi (77,5%) au primit note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar dintre aceștia, 3.038 au obținut note de 10 (+ 72 în raport cu prima afișare).

La Limba și literatura maternă, 8.903 elevi (96,1%) au primit note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar 83 de candidați au obținut note de 10 (numărul notelor de 10 a rămas nemodificat).

 

În județul Dâmbovița, unde în acest an a fost pilotată evaluarea digitalizată, calitatea evaluarii a fost mult îmbunătățită în raport cu media națională. La proba de Matematică, 98,5% dintre notele contestate au rămas nemodificate sau au suferit modificări cu o diferență de cel mult 0,5 puncte. Doar 3 teze au avut diferențe mai mari de 0,5 puncte (cea mai mare diferență fiind de 0,6 puncte). Mai mult, 88,5% dintre teze nu au avut nota modificată sau au avut diferențe de cel mult 0,3 puncte. La proba de Limba și literatura română, niciun elev nu a avut nota modificată cu diferențe de 1 punct sau mai mult, cea mai mare diferență înregistrată fiind de 0,95 puncte. 81,5% dintre note au diferențe de evaluare de sub 0,5 puncte.

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, declara săptămâna trecută că numărul mediilor peste 5 obţinute de elevi la Evaluarea Naţională a înregistrat în acest an „o maximă absolută” în raport cu ultimii 10 ani, fiind de 82,3%.

„Numărul mediilor peste 5 este o maximă absolută în raport cu ultimii 10 ani – 82,3%, adică 122.166 elevi care au luat medii peste 5 anul acesta, înainte de contestaţii. Anul trecut am avut 76,8%, deci cu 5,5% mai puţin”, spunea Cîmpeanu într-o conferinţă de presă.

În prima etapă a admiterii în învățământul liceal de stat din acest an, completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a, se va derula în perioada 4 – 11 iulie. Repartizarea computerizată a candidaților din seria curentă, precum și a celor din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022 – 2023 va avea loc în data de 14 iulie.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite