Asistenţă pentru victimele atacurilor informatice. Cei afectaţi pot suna la noul call center CERT

2 mai 2019, 20:23

Teodor este unul dintre operatorii noului call center înființat de Centrul național de răspuns la incidentele de securitate cibernetică.

Deși Serviciul a început să funcționeze de astăzi, oamenii au sună într-una. Chiar dacă unii dintre apelanti mai încurcă instituțiile.

Sunt însă și apeluri ale unor persoane care, într-adevăr, au devenit victime ale hackerilor care le-au infectat calculatoarele cu viruși.

Persoanei în cauza i se ceruse plata unei recompense în bitcoin iar cei de la CERT l-au direcționat către poliție, recomandându-i să nu plătească suma cerută de atacator.

Diversitatea instrumentelor de atac este atât de mare încât, spun specialiștii CERT, este imposibilă găsirea unor soluții după numai un apel către call center. Este și cazul atacurilor care au afectat numeroși fani ai serialului Game of Thrones. Prin false anunțuri de vânzări, fanii erau îndemnați să își cumpere diverse suveniruri și pentru care li se cerea să își dea datele cardurilor bancare.

Anul trecut, au avut loc în România câteva milioane de atacuri informatice, 1500 dintre ele fiind unicat prin modul de manifestare.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite