Vulnerabilitățile Portului Constanța. Experiment al sindicaliștilor Europol: Au vrut să arate cât de ușor se poate face o tranzacție cu droguri

20 decembrie 2023, 20:36 (actualizat 20 decembrie 2023, 20:43)

Cât de sigur este portul Constanța și care sunt vulnerabilitățile din zonă? Un experiment realizat de cei de la sindicatul Europol al polițiștilor a scos în evidență cât de ușor poate intra oricine în port și, mai grav, cum de un pachet suspect nu a atras atenția nimănui. Ministrul de Interne admite că sunt probleme și că sunt multe de făcut la capitolul dotări.

În cadrul unui experiment, câțiva sindicaliști de la Europol au intrat în Portul Constanța și spun că nimeni nu i-a oprit.

Au vrut să arate cât de ușor se poate face o tranzacție cu droguri, fără ca cineva să-i observe. În loc de stupefiante s-a folosit făină, care seamănă cu cocaina.

Cosmin Andreica, preşedintele Sindicatului Europol: Am venit în barieră ca să vedem cum intrăm în port. La acest moment, un agent de securitate ne-a spus că putem intra, dar trebuie să plătim o taxă de 22 de lei.

Așa a început plimbarea prin port, timp de peste 6 ore, fără ca cineva să-i oprească. Ba chiar sindicaliștii au făcut și poze cu pachetul presupus a fi cu droguri lângă un indicator de poliție.

Experimentul e menit să arate cât de puțini polițiști patrulează în interiorul portului.

Cosmin Andreica, preşedintele Sindicatului Europol: Cine ar trebui să depisteze, să mă depisteze mine că am acest produs? Ar trebui să mă depisteze o patrulă de poliție care acționează pe 5 hectare sau o patrulă de poliție de frontieră, care acționează pe 5 hectare de port. Nu cred că înțelegeți ce haos este în momentul de față în acest port în privința modului în care intră sau ies cu absolut orice doresc.

Ministrul de Interne spune că nu știe câte patrule de poliție sunt în acest moment și vorbește despre lipsa dotărilor din Portul Constanța.

Cătălin Predoiu, ministrul de Interne: Nu știu câte patrule de poliție sunt, dar pot să spun că există un program în care se ține cont de presiunile pe care le au, de informațiile pe care le au. În orice caz, suntem în linie cu problemele de patrulare. Dotările sunt cele care lipsesc și mai ales paza, care nu e neapărat a Poliției de frontieră.

Despre vulnerabilitățile din Portul Constanța știu și specialiștii din domeniul combaterii traficului de droguri.

Cătălin Țone, fost ofiţer BCCO Bucureşti: Sistemele de supraveghere sunt mai puțin puse la punct, sistemul de control e în curs de reglare. România trebuie să fie anticipativă, să își perfecteze un sistem de supraveghere în Portul Constanța și nu numai și înseamnă tehnică modernă, scannere, personal suficient. În momentul în care traficanții se orientează către un anumit port, atunci încearcă prin toate mijloacele, inclusiv prin coruperea unor funcționari, să pătrundă, să aibă acces.

După mai bine de șase ore, cei care au testat vigilența oamenilor legii din port au plecat fără ca cineva să le fi cerut socoteală pentru prezența lor acolo.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite