Taximetriştii au protestat în Piaţa Constituţiei faţă de proiectul de lege care va reglementa activitatea unor companii precum Uber, Bolt sau Clever

18 iunie 2019, 10:45

„Suntem foarte dezamăgiți. Colegii noștri trăiesc după ideea «lasă să facă alții, că noi am ieșit la alte proteste» „Până acum ceream Gvernului să facă ceva, acum le cerem să nu facă. Să nu dea ordonanța, să nu avantajeze Uber.”

”Guvernul ne-a îngropat” a afirmat unul dintre protestari, potrivit Mediafax.

”Vrem să abroge legea 38/2003. Tot ce am primit până acum după atâtea proteste a fost retragerea sintagmei «în mod repetat» din această lege.”

Protestatarii s-au plâns de faptul că firmele de ridesharing se află în ilegalitate, că se circulă cu mașini vechi de 15 ani și că nu au avize. De asemenea au explicat că tarifele lor sunt mărite ilegal prin așa numitul „tarif dinamic”.

Protestarii propun ca activitatea de transport alternativ cu un vehicul cu şofer „VTS” să fie înscrisă în Legea 38 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, pentru a avea acelaşi reguli.

„Propunerea noastră ar fi următoarea: dacă avem o Lege 38 care reglementează foarte clar transportul din punctul A în punctul B, această activitate transport VTS este aceeaşi activitate. Luaţi legea 38, scrieţi pe ea VTS şi avem aceeaşi activitate cu aceleaşi reguli. Şi nu avem niciun fel de problemă. Chiar noi am cerut să fie reglementată, dar în niciun caz să fie această discrepanţă între activitatea autorizată de taxi şi această VTS. Nu este normal în momentul de faţă. Mai ales că prin acest proiect Guvernul recunoaşte că ştia de 4 ani de aceste venituri ilicite, fraudă fiscală, pentru că articolul 36 din această ordonanţă spune aşa: cei care sunt prinşi în această activitate la momentul Ordonanţei au termen încă 60 de zile să intre în legalitate. Adică hoţul a furat 4 ani şi îi mai dăm încă 60 de zile?”, a declarat preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu, conform Agerpres.

Acesta susţinea că, în jurul orei 9:30, la protest erau deja „peste 600 de maşini” şi sublinia că proiectul de lege privind activitatea de ridesharing creează diferenţe de la cer la pământ între cele două activităţi.

„Suntem peste 600 de maşini până acum. Avem pentru jumătate de platou aprobare, în faţa Ministerului Finanţelor Publice şi Ministerului Dezvoltării. În primul rând, miniştrii declară fără discriminări. Adică vor fi acelaşi reguli, pentru că până la urmă este aceeaşi activitate, adică transport contra cost de la punctul A la punctul B. Vedem prin această Ordonanţă că sunt diferenţe mari, de la cer la pământ. Pentru unii se creează un paradis fiscal în România, pentru aceste entităţi, iar ceilalţi rămân în continuare fiscalizaţi, controlaţi, conform Legii 38. Şi vă dau câteva exemple. În primul rând vechimea maşinii. Nu se mai ţine cont de mediu, de descongestionarea traficului, vedem că vechimea maşinii este până la 15 ani. În activitatea de transport legalizat taxi este până în zece ani. La zece ani şi o lună ţi-a luat autorizaţia de taxi şi ţi-a anulat-o. Pe partea cealaltă, vedem că (…) această aplicaţie nu poate fi metrologizată şi nu scrie nicăieri cum va fi metrologizată această aplicaţie…Vedem tariful dinamic care creează clar confuzie, pentru că ajunge în unele ore ale zilei până la 30 de lei pe kilometru. Pe când, pe partea cealaltă, taximetriştii sunt blamaţi când cer cinci lei în plus”, a explicat Ştefănescu pentru Digi 24.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite