Sute de şcoli au fost relocate, din lipsă de spaţiu sau pentru că nu au fost încă reabilitate
Pentru mii de copii din ţară, școala va însemna un spațiu improvizat, adesea cu multe lipsuri. Sunt foste clădiri administrative sau containere. Vorbim de nu mai puțin de 900 de școli relocate, potrivit datelor transmise de Ministerul Educației. Dintre acestea, 800 sunt în curs de reabilitare. Iar pentru celelalte relocarea s-a făcut din cauza aglomerării unității de învățământ.
250 de elevi ai Liceului Teoretic „Dumitru Tăuțan” din comuna clujeană Florești învață de azi în containere modulare, fără toalete individuale.
Conducerea liceului dă însă asigurări că, în aceste săli modulare, elevii au toate condițiile, inclusiv aer condiționat și aeroterme. Părinții au mari rezerve.
Mirela Dana Feneşan, director,Liceul Teoretic „Dumitru Tăuţan”, comuna Floreşti, Cluj: În acest an avem 13 clase pregătitoare, cu 332 de elevi. Datorită reglementărilor legale clasele pregătitoare, I și a II-a trebuie să aibă ore între 8.00-14.00, atunci s-a găsit această soluție la nivelul comunității.
Mii de familii au preferat să-și cumpere o locuință în comuna Florești, întrucât prețurile sunt considerabil mai mici decât în Cluj-Napoca. Așa se explică supraaglomerarea unităților de învățământ.
În Caraș-Severin, situația e mult mai complicată. Elevii și preșcolarii din aproape 50 de unități de învățământ au început cursurile în alte spații. Cele în care învățau sunt în reabilitare.
Doar în Reșița, sunt șantiere deschise în 5 grădinițe și două școli. Iar 400 de elevi ai Școlii Gimnaziale Nr. 8 din municipiu învață de trei ani în altă clădire, un fost colegiu. Reabilitarea trebuia să se încheie de un an, dar termenul a fost prelungit până în decembrie.
Camelia Coandă, director, Şcoala Gimnazială Nr. 8, Reşiţa: Avem 470 de copii, ne desfășurăm în două locații.
În total, numai în județul Caraș-Severin peste 3.700 de elevi și preșcolari au început cursurile în școli și grădinițe relocate.