Simularea Evaluării Naționale – subiectele la Lb. Română. Ce spun elevii: ”Fără frică nu există nici curaj”. Cum a decurs scanarea lucrărilor
Prima zi de evaluare digitalizată, primele probleme. La final, scanarea lucrărilor a durat destul de mult timp. Elevii spun că platforma s-a blocat, Ministerul Educației transmite că este vorba de o supraîncărcare a acesteia din cauza numeroaselor solicitări, dar platforma a funcționat în parametri optimi.
În unele cazuri, lucrările au fost scanate local și vor fi încărcate pe platformă mai târziu. Altfel, subiectele de la simularea evaluării naționale la Limba și literatura română au fost accesibile, spun elevii.
Rata de prezență 93.4%. Platforma destinată evaluării digitalizate a funcționat în parametri optimi
Rata de prezență (ora de referință a datelor: 14:00) a fost de 93,4%: peste 164.600 de elevi prezenți din numărul celor înscriși în clasa a VIII-a la începutul anului școlar curent (176.266 de elevi). Au fost eliminați 6 elevi ca urmare a unor tentative de fraudă, se arată într-un comunicat al Ministerului Educației.
Platforma destinată evaluării digitalizate a funcționat în parametri optimi pe toată durata derulării procesului de încărcare a lucrărilor, cu excepția unui scurt interval de timp (aproximativ 20 de minute), însă fără a se înregistra blocaje, precizează Ministerul.
Subiectele la Limba română
Elevii claselor a VIII-a au susținut, luni, simularea Evaluării Naționale la Limba și Literatura română. Primul text la prima vedere din simularea de anul acesta a fost un fragment din romanul „În umbra ei” de Simona Antonescu, iar al doilea, din articolul profesorului Liviu Papadima „Pisica mea în sala de lectură”, publicat în Dilema veche în 2017.
La subiectul I, punctul 6, elevilor li s-a cerut să identifice o trăsătură a personajului Sada, mama fetiței, din primul fragment din romanul „În umbra ei” de Simona Antonescu.
La punctul 8, elevii au avut de motivat în 50-100 de cuvinte răspunsul la întrebarea „cred că există mai multe feluri de a descifra lumea în care trăim?”
Subiectul al II-lea le-a cerut elevilor să facă un rezumat al textului de Simona Antonescu în 100-150 de cuvinte.
Baremul de corectare publicat de Ministerul Educației.
Corectarea digitală, o provocare
Simularea examenului de Evaluare Naţională vine anul acesta cu o nouă provocare, în special pentru profesorii de gimnaziu, fiind primul an în care se va face corectarea digitalizată a lucrărilor, după ce, în anul şcolar anterior, această metodă s-a aplicat la sesiunea de toamnă a Bacalaureatului şi la câteva dintre olimpiadele naţionale.
Marţi, aceştia vor susţine proba la Matematică, iar elevii din partea minorităţilor naţionale vor participa, miercuri, la proba de Limba şi literatura maternă.
Rezultatele vor fi comunicate pe 23 februarie.
Emoții înaintea simulării Evaluării naționale: Ce spun elevii și părinții







Potrivit procedurii, probele încep la ora 9,00, moment în care, în fiecare sală, vor fi distribuite subiectele. Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8,30. Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de două ore.
Simularea are ca scop familiarizarea elevilor cu rigorile unui examen real, dar şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevii din învăţământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale.
Comunicarea rezultatelor se va face anonimizat, utilizându-se codurile individuale care înlocuiesc numele şi prenumele candidaţilor.
Rezultatele obţinute la simulare sunt analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare în perspectiva examenelor din vara acestui an.
Notele la simulare nu se contestă şi nu se trec în catalog. Totuşi, în situaţiile excepţionale în care se doreşte consemnarea notelor în catalog, acest lucru se poate face în baza unei cereri scrise depuse de cei interes
