Scandal lăsat cu demisii la nivel înalt pe calea ferată spaniolă. Paguba se ridică la sute de milioane de euro pentru trenuri nefolosibile

15 februarie 2023, 19:01

În 2019 RENFE și ADIF, companiile naționale de transport și infrastructură pe calea ferată din Spania, au lansat o ofertă pentru 31 de trenuri, pentru a îmbunătăți condițiile navetiștilor din Cantabria și Asturias. Valoarea contractului adjudecat un an mai târziu se ridică la 250 de milioane de euro.

Președintele Guvernului regional din Cantabria susține că a aflat din presă că trenurile nu vor mai ajunge la destinație.

„E vorba de resposabili politici care ne-au păcălit vreme de doi ani, în timp ce noi credeam că trenurile se construiesc, dar au ascuns situația”, a declarat Miguel Angel Revilla, preşedintele Comunităţii Autonome Cantabria.

În momentul în care a realizat că dimensiunile erau greșite, firma a oprit producția și a propus mărirea tunelurilor sau construcția unor trenuri mai mici decât cele actuale, ambele respinse de reprezentanții căilor ferate.

„Pentru a clarifica câteva aspecte: niciun tren nu a fost construit. Nu există niciun tren. Nu s-a creat niciun tren care să nu încapă prin tuneluri, așa că nu s-au cheltuit banii publici. Aș vrea să fie clar acest lucru foarte important”, a explicat Xavier Flores, secretar general Infrastructură.

Soluția găsită de RENFE a fost cedarea unui tren drept model pentru construcția viitoarelor garnituri.

„Lăsați-ne să facem un efort pentru a adapta acest contract, să fim ambițioși și să cerem compensații pentru această întârziere”, a spus Alejandro Jesus Calvo, vice-preşedinte Infrastructură în Asturias.

În urma scandalului, șeful de inspecție a căii ferate și responsabilul de gestiune al RENFE și-au dat demisia.

În faza a doua a contractului, trebuiau construite și 6 trenuri care să le înlocuiască pe cele care leagă localitățile din Sierra Madrid, vechi de 40 ani. Călătorii vor mai avea însă de așteptat cel puțin până în 2026.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite