România se promovează la Târgul Internațional de Turism de la Paris
Bucatele bucovinene, clădirile istorice din București, Delta Dunării și muzica românească sunt doar câteva dintre argumentele României la Târgul Internațional de Turism. Este a doua oară, de la începutul anului, când țara noastră este promovată în capitala franceză. Evenimentul se desfășoară zilele acestea, la Paris, și se încheie duminică.
Peștele afumat în brad, țuică cu trufe și ouăle încondeiate – toate le-au trezit interesul pentru România vizitatorilor de la Târgul Internațional de Turism din Franța.
Explicațiile expozanților români i-au convins deja pe unii francezi. Altora le-au trezit nostalgii.
Viorica Semeniuc, artist popular, Moldoviţa, jud. Suceava: Nu-și imaginează că din două mâini poate să iasă asemenea artă. Fac chiar demonstrații cap coadă, să înțeleagă etapele.
Mihail Robu, organizator, Festivalul Trufelor: Aici avem un produs, o țuică cu trufe. De prin secolul XVI este prima rețetă a unui preparat cu trufe. Doar că ele au fost scoase din istorie în perioada comunistă. În bucătăria noastră, balmoșul cu trufe este fenomenal.
De anul acesta, România e în Schengen cu drepturi depline, așa că turiștii francezi pot ajunge și mai ușor în țara noastră. Este atuul pe care și autoritățile române mizează anul acesta, pentru a crește numărul turiștilor din Hexagon.
Terente Ciui, secretar de stat, Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului: Promovăm tot ceea ce dispunem în zona turismului, începând de la peisaje, cultură, turismul balneoclimateric, maritim, Delta Dunării.
Liviu Rogojinaru, consilier economic Ambasada României la Paris: Francezii au început să devină mai curioși despre ceea ce înseamnă România. Este un lucru foarte bun și nu face altceva decât să sporească activitatea comercială între România și Franța.
România a fost vizitată anul trecut de aproape 2,4 milioane de turiști străini. Peste 110 mii au fost din Franţa.