Primul tren electric achiziționat de România în ultimii 20 de ani intră în teste. Garnitura va circula pe ruta București – Constanța
Achiziția a fost derulată prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară, în cadrul unui contract de cumpărare a 37 de rame electrice.
Noul tren nu va intra direct în exploatare, ci, potrivit cutumelor, va fi supus la o serie de teste statice și dinamice pe Inelul de la Făurei al AFER şi pe reţeaua feroviară publică. După finalizarea tuturor probelor, trenul va fi pus în circulaţie de către CFR Călători.
Noua garnitură electrică dispune de GPS, sistem de diagnoză computerizată și aer condiționat. Trenul are o capacitate 351 de locuri și atinge o viteză maximă de 160 km la oră.
Ștefan Roșeanu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară: Trenul va intra în testele statice și dinamice, va fi pus la curent în depou, se vor testa echipamente pe tren, apoi va fi scos în circulație cu diferite viteze, cel mai important frânele să funcționeze și alte echipamente pentru circulație, când autoritățile responsabile cu siguranță dau unda verde pentru a circula cu călători în deplin siguranță îl vom pune la dispoziție CFR Călători. Au mai fost produse încă două care sunt testate, testele sunt făcute în străinătate vor ajunge să facă și în România. Vara viitoare vom vedea al doilea tren.