Previziunile industriei auto: 2025, anul maşinilor ,,verzi”
2025 va fi anul maşinilor verzi. Sunt previziunile făcute de industria auto, care se aşteaptă ca acest segment să înregistreze o creştere de 35 de procente faţă de 2024. Programul Rabla Plus va fi motorul vânzării de autoturisme electrificate anul acesta, la care se adaugă şi ofertele tot mai atractive ale dealerilor.
După ce în anul trecut vânzările aproape au stagnat faţă de 2023, anul acesta se aşteaptă ca peste 50 de mii de autoturisme electificate să fie înmatriculate la noi în ţară. Inseamnă o creştere cu peste 35 de procente faţă de 2024.
Dan Vardie, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor Auto: Marele campion al pieţei româneşti rămâne motorizarea hibridă, care va avea o creştere de cel puţin 40 de procente.
Mădălina Chiţu, jurnalist TVR: Aproape jumătate de milion de autoturisme s-au înmatriculat anul trecut pe teritoriul ţării noastre. Maşinile la mâna a doua rămân în continuare preferatele românilor. Acestea au reprezentat spre 70% din totalul mașinilor înmatriculate anul trecut.
Chiar şi cu programul rabla, care acoperă o parte importantă din valoarea maşinii, mai ales că Executivul ia în calcul să crească anul acesta chiar cu 2 mii de euro valoarea ecotichetului, pentru români preţul unui autoturism nou rămâne piperat.
Sorin Bălan, reprezentant platformă auto: În ceea ce priveşte bugetele, majoritar vorbim de un segment de preţ între 10 şi 25 de mii de euro, iar în ceea ce priveşte combustibilii – autoturismele hibride au înregistat o creştere pe parcursul anului trecut de aproximativ 40%. Majoritatea oamenilor se uită după maşini cu an de fabricaţie 2019 – 2020.
2024 a fost primul an după pandemie în care preţurile maşinilor au fost similare cu cele din 2023. În unele cazuri s-au înregistrat chiar scăderi de preţ, ca urmare a cererii scăzute.
Dan Şchiopu, dealer auto: În a doua jumătate a anului şi chiar spre finalul anului trecut, producătorii au venit cu o reducere de preţ pentru autovehiculele electrificate în jur de 10%, poate chiar mai bine.
Răzvan Moldovan, reprezentant platformă vănzări auto: Cu toate astea, producătorii sunt prinşi la mijloc. În ultima vreme am observat o creştere a costurilor de producţie şi datorită faptului că maşinile sunt tot mai intens tehnologizate.
Se adaugă şi problemele din industria componentelor auto. Firme din domeniu, inclusiv de la noi din ţară, din judetele Brașov și Prahova, au anuntat disponibilizări.