Podurile, pericol public. Peste 7.500 de poduri feroviare și rutiere au durata de funcționare expirată
Miile de bucureşteni care circulă zilnic cu maşina pe sub podul Constanţa sunt într-o situaţie de risc. Stâlpii de susţinere s-au degradat atât de mult, încât bucăţi de beton cad la o simplă atingere.
Podul Constanţa din nordul Capitalei nu a mai trecut prin reparaţii generale de peste 30 de ani. Nu-i de mirare că se desprind bucăţi din structură. CFR SA, compania care îl administrează, are în plan reparaţii, dar abia evaluează ofertele pentru o expertiză tehnică.
Aproape jumătate dintre podurile de cale ferată au durata de funcţionare expirată, conform statisticilor federaţiilor feroviare.
CFR SA a început peste 120 de şantiere de modernizare. De ani buni însă, singura soluţie pentru a nu pune în pericol vieţile călătorilor sunt restricţiile de viteză.
Şi multe dintre podurile rutiere sunt periculoase. Potrivit Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere, 10% din poduri, adică aproximativ 400, ar necesita o reparaţie capitală.
Podul Grant a ieşit din garanţie în anul 2011 şi de atunci pune tot mai des probleme şoferilor. Pe 3 octombrie, traficul a fost dat peste cap după ce o bucată de metal s-a desprins din rostul de dilataţie.
Compania de drumuri pregăteşte modernizarea unor poduri importante. La Mărăcineni, în judeţul Buzău, şantierul începe la primăvară. Tot anul viitor ar urma să fie consolidate şi podurile de la Feteşti şi Cernavodă.