Oferta CFR din gările orașelor mici: toalete înfundate, fără uși și fără apă curentă, săli de așteptare cu scaune rupte și geamuri sparte. Reprezentanții CFR dau vina pe oamenii străzii și pe porumbei

9 mai 2023, 16:58

Comisarii de la Protecția Consumatorului au rămas șocați de ceea ce au găsit în gările din Târgu Bujor, Tecuci, Barboși și Galați. Toalete cu infiltrații de apă și igrasie, miros pestilențial, chiuvete defecte, fără apă curentă, și îngrozitor de murdare.

În gara Barboși, toaleta este îngrozitoare și nu poate fi folosită, dar la doi metri de ea este alta curată, însă trebuie să ceri cheile de la angajații CFR pentru a o putea folosi. Angajații CFR susțin că o încuie, de teamă că oamenii străzii ar putea să o vandalizeze.

Iar lista neregulilor este lungă.

Carmen Tudor – inspector șef ANPC GALAȚI: S-au aplicat cinci amenzi de 24.000 de lei și trei avertismente. Am găsit condiții igienice necorespunzătoare, igrasie, infiltrații de apă în săli de așteptate, toalete sub orice critică.

Situație similară și în Bistrița, unde comisarii de la Protecția Consumatorului au închis sala de așteptare de la etajul gării unde au găsit condiții deplorabile. Nimic nu mai amintește de faptul că acum 10 ani Gara Bistrița Nord a fost modernizată cu nu mai puțin de 10 milioane de euro.

Stelian Dolha, comisar șef ANPC Bistrița Năsăud: Depuneri de praf, mizerie, excremente de păsări. S-a și luat această măsură de oprire temporară a prestării serviciilor și o sancțiune de 20.000 de lei.

Reprezentanții CFR dau vina pe oamenii străzii și pe porumbei.

Ștefan Pop, șef Stație CFR Bistrița Nord: Tot ceea ce s-a constatat a fost provocat de oameni ai străzii, care, pe timp de noapte, s-au adăpostit în gară. Au fost evacuați, dar nu s-a putut controla fenomenul.

Din fericire pentru călători, gara Bistrița are o a doua sală de așteptare la parterul clădirii, unde pasagerii se pot adăposti.

Reprezentanții ANPC spun că vina este împărțită între angajații firmelor care se ocupă de curățenie și cei ai companiei feroviare, totul, în defavoarea călătorilor.

HORIA CONSTANTINESCU, președinte ANPC: S-a dovedit că aceştia aveau un număr total insuficient de lucrători, cantităţi de substanţe active şi multe dintre ele neprofesionale. Toate aceste lucruri au atras atenţia asupra faptului că recepţiile sunt făcute fie superficial, fie intenţionat greşite. În ceea ce priveşte staţiile, cred că cel mai important lucru este desfăşurarea unor acţiuni superficiale de igienizare.

De la începutul anului, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a aplicat 89 de amenzi în valoare de aproape 700.000 de lei pentru serviciile deficitare oferite consumatorilor în domeniul transportului feroviar.

La solicitarea Știrilor TVR, reprezentanții CFR au transmis că au achitat deja contravaloarea amenzilor și au luat măsuri de remediere a deficiențelor constatate.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite