Șoferii vor fi nevoiți să circule pe bucăți pe autostrada de centură a Capitalei. Autoritățile vor să deschidă anul acesta traficul pe mai multe loturi
Cele mai avansate lucrări sunt pe lotul 2, Bragadiru-Vidra, tronson de autostradă cu o lungime de peste 16 km. Stadiul lucrărilor a ajuns la circa 80%.
Circulația pe toată lungimea lotului depinde însă și de finalizarea lucrărilor pe lotul vecin, Vidra-Glina.
Dacă lotul 2 Vidra-Bragadiru va fi gata mai devreme decât loturile vecine, atunci, cel mai probabil, pentru început, șoferii vor fi nevoiți să circule pe doar 10 din cei aproape 17 km de autostradă. Lotul 2 are doar două ieșiri, spre DN6 și DN 5. Următoarea ieșire, spre DN 4, va putea fi folosită doar atunci când va fi gata și lotul Vidra-Glina.
Pe lotul 1, Vidra-Glina, cu o lungime de aproape 17 km, stadiul fizic e mai puțin avansat și se apropie de 70%. Ambele loturi sunt construite de o firmă din Turcia și trebuie finalizate anul acesta.
Și pe lotul 2 nord, Otopeni-Afumați, cu o lungime de 19 km, muncitorii toarnă asfalt și fac finisaje. 70% din lucrări sunt realizate, iar tronsonul ar putea gata tot anul acesta, mai devreme decât termenul din contract, 2024.
Pe lotul 2 nord, Otopeni-Afumați, șoferii vor putea circula pentru început în cel mai bun caz doar pe 14 din 19 km. Ieșirea pentru restul de 5 km este pe lotul vecin. Dar acolo, pe lotul 3, nici măcar nu au început lucrările de construcții. Lotul 3 este momentan în faza de proiectare.
Oficialii companiei de drumuri caută soluții.
Reprezentanții asociațiilor care militează pentru dezvoltarea infrastructurii susțin că situația putea fi evitată.
Între timp, șoferii sunt nevoiți să circule pe vechea centură a Capitalei și să piardă timp din cauza aglomerației.
Oficialii companiei de drumuri estimează că toată autostrada de centură a Capitalei va fi gata cel mai probabil în 2026.