Noi restricții de trafic pentru construcția metroului spre aeroport. Reprezentanții Metrorex se așteaptă să putem circula din 2028, dar experții cred că lucrările se vor termina abia în 2030

15 august 2024, 19:53 (actualizat 15 august 2024, 20:55)

Șfârșitul lui august aduce șoferilor bucureșteni noi restricții de circulație. Una dintre cele mai aglomerate intersecții din zona 1 Mai se închide, în conditiile în care încep lucrările la magistrala de metrou care va lega Bucureștiul de Aeroportul Henri Coandă. Reprezentanții Metrorex se așteaptă să putem circula din 2028. Reprezentanții asociațiilor care militează pentru dezvoltarea infrastructurii cred că metroul va putea transporta călători abia în 2030.

Din 24 august, traficul rutier va fi restricționat în Sectorul 1 al Capitalei, în zona 1 Mai, la intersectia Calea Grivitei cu bulevardul Ion Mihalache. Șoferii vor fi nevoiți să circule pe străzile adiacente, în condițiile în care și aici încep lucrările la Magistrala 6 de metrou care va lega Bucureștiul de aeroportul Henri Coandă.

Planul pentru devierea circulației a fost aprobat încă din 10 august, iar avizul este valabil până la 15 noiembrie. 

Până în prezent, au fost impuse restricții de circulație pe șoseaua Bucuresti-Ploiești, unde a început deja construcția stațiilor de metrou, din primul tronson „1 Mai – Tokyo”. În toamnă, oficialii Metrorex se așteaptă să înceapă lucrările și în subteran.

MIHAI BARBU – preşedintele Consiliului de Administraţie al Metrorex: Lucrările de structură trebuie să se termine cu siguranță în 2027. După care urmează instalațiile și arhitectura. Încercăm să le facem cât se poate concomitent și apoi achiziția de trenuri. Aici vor fi 12 trenuri pe care urmează să le achiziționăm exclusiv penru această magistrală.

Oficialii Metrorex estimează că dacă lucrările vor decurge conform planului, metroul va putea circula în 2028. Reprezentanții asociațiilor care militează pentru dezvoltarea infrastructurii sunt însă rezervați.

MIHAI CRĂCIUN – membru fondator, Asociaţia „Construim România”: Este un termen fantezist. Durata minimă de execuție până la darea în circulație cu călători este de minim cinci-șase ani. (…) Cel mai devreme această magistrală va fi în circulație în 2030.

Reprezentantii Metrorex se așteaptă că în toamnă să înceapă lucrările și pe al doilea tronson „Tokyo – Aeroportul Otopeni”. În total, Magistrala 6 va avea 12 stații și o lungime de peste 14 km.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite