Ministrul Educaţiei, Ligia Deca: Dorim ca toate evaluările cu caracter naţional care trebuie să rezulte şi în planul de intervenţie personalizată să se administreze digital

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a declarat că se are în vedere ca toate evaluările cu caracter naţional care trebuie să rezulte şi în planul de intervenţie personalizată să se realizeze digital, pentru a nu mai ajunge în situaţia în care să existe discrepanţe mari între rezultatul la Evaluarea Naţională şi mediile din gimnaziu.
Ligia Deca a fost întrebată dacă are în vedere extinderea corectării digitalizate a lucrărilor elevilor de la evaluările de la clasele a doua, a patra şi a şasea.
„Planul este să avem evaluare standardizată şi ea să poată fi aplicată anual. Noua lege a învăţământului preuniversitar prevede această măsură. Avem un apel deschis în PNRR pentru o platformă digitală care să permită acest lucru. (…) Răspunsul este da. Dorinţa noastră este ca toate evaluările cu caracter naţional şi care trebuie să rezulte şi în planul de intervenţie personalizată să se administreze digital. De aceea pentru noi acesta a fost un an foarte important să putem vedea că poate funcţiona o astfel de evaluare la scară largă şi într-adevăr următorul pas este ca să avem aceste evaluări în anii anteriori examenului de evaluare naţională la finalul clasei a opta, pentru a nu mai ajunge în situaţia în care să existe discrepanţe mari între rezultatul la Evaluarea Naţională şi mediile din gimnaziu”, a spus miercuri ministrul Educaţiei într-o conferinţă de presă.
Noi autori la Bacalaureat şi la Evaluarea Naţională
Deca a fost întrebată, de asemenea, dacă în programa de la Limba română, la Bacalaureat şi la Evaluarea Naţională, pot fi introduşi autori din ultimii 40 de ani, cum ar fi Mircea Cărtărescu.
„După cum ştiţi, reforma curriculară în gimnaziu a avut loc. Există o programă de evaluare care preia din programa existentă pentru gimnaziu acele componente considerate a fi relevante pentru evaluare. Am înţeles apelul atât al elevilor, cât şi al societăţii să avem şi texte mai recente. Da, vom lua în discuţie să vedem în ce măsură aceste programe de evaluare pot să fie mai aproape de experienţa cotidiană a elevilor. Din ce am înţeles, în zona textelor contemporane ele sunt mai degrabă la subiectele la alegere sau la subiectele iniţiale, mai puţin în zona de analiză, dar putem lua în calcul şi extinderea autorilor”, a afirmat ministrul Educaţiei.
