Marile bulevarde ale Capitalei, pline de gropi. Specialiștii dau vina pe calitatea proastă a asfaltului
După câteva zile cu zăpadă și ger, pe marile bulevarde din Capitală au înflorit gropile. Șoferii se plâng deja că își strică mașinile în denivelări, şanţuri şi găuri în asfalt, care cu greu pot fi ocolite. Nici trotuarele nu sunt într-o stare mai bună. Iar situația din teren contrazice datele oficiale, potrivit cărora anul trecut Primăria Generală a alocat cea mai mare suma din ultimii 7 ani pentru reparația străzilor: 70 de milioane de lei.
Astfel de capcane pentru șoferi pot fi văzute pe mai toate bulevardele Capitalei, indiferent de sector. În timp ce unii conducători le văd la timp și le ocolesc, alții sunt puși în față faptului împlinit.
Ceea ce se traduce prin vizite mai dese la service și automat bani mai mulți scoși din portofel.
Dan Barbu, preşedinte, Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente: E clar că toate gropile astea aduc niște defecțiuni. În momentul în care dăm în gropi, volanul nu mai stă în poziția de lucru, roțile încep să bată sau să vibreze. Este clar că ne poate afecta siguranță în trafic.
În timp ce primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, spun că anul trecut a alocat cea mai mare suma din ultimii 7 ani pentru reparația străzilor, 70 de milioane de lei, specialiștii în infrastructură spun că de vină pentru situația actuală este atât diferența de temperatura, dar mai ales calitatea proastă a asfaltului.
Marian Aurelian Bârgău, preşedinte, Administraţia Străzilor/Primăria Capitalei: Noi le inventariam și chiar și în această perioada mergem și le plombăm. Avem o soluție care se poate pune și pe timp rece. Într-adevăr nu rezistă foarte multe luni, dar se pot astupa provizoriu.
Ionuț Ciurea, preşedinte, Asociaţia „Pro-Infrastructură”: Dacă pui o mizerie de asfalt o să ai gropi în el în fiecare an. Există și rețete de asfalt care pot să facă față acestor cicluri îngheț-dezgheț și presiunii pe caniculă în vară, când asfaltul face acele făgașe. Dacă vrei să ai un asfalt de calitate și să nu fie nevoie să schimbi uzura în fiecare an sau de două ori pe an, trebuie din start să ceri de la constructor să îl facă cu polimieri, cu aditivi. Dacă ceri calitate slabă, asta primești.
Pe lângă șosele, și infrastructură pietonilor lasă de dorit. Multe trotuare sunt pline de gropi sau obturate de popici rupți sau îndoiți.
Marian Bârgău, preşedinte, Administraţia Străzilor/Primăria Capitalei: În anul 2024 ne vom concentra foarte mult pe partea de trotuare. Din bugetul total de anul trecut, de 70 de milioane la reparații, aproximativ 33 de milioane de lei au mers doar pe zona de trotuare.
Datele oficiale arată că în 2021 și 2022 au fost alocate 28 și respectiv 34 de milioane de lei pentru reparația străzilor și trotuarelor din Capitală.