Liniile de tramvai din București, în plină modernizare. Primul șantier, deschis în nordul Capitalei
Bucureștiul e străbătut de zeci de linii de tramvai vechi cu sine rupte și multe gropi. Deocamdată, Primăria deschide șantier în zona de nord a Capitalei și va moderniza doar 4 kilometri. Pentru restul de 50 doar promisiuni. Până atunci, călătorii și vatmanii mai au de așteptat și mai ales de evitat tot felul de capcane.
Peste patru kilometri de linie de tramvai vor intra primii în procesul de modernizare. Și pentru fiecare, Primăria Capitalei va plăti 7 milioane de euro. Vorbim despre un tronson care se află între podul Băneasa și unul dintre cele mai aglomerate bulevarde, Ștefan cel Mare.
Nicușor Dan, primarul general al Capitalei: Noi avem o rețea puțin mai mică de 150, din care mai puțin de 100 au fost făcuți în anul 2000 și acum mai avem 50 pe care vrem să îi facem pe toți și ăsta e primul care începe.
50 de kilometri plini de capcane. Au fost cazuri în care șinele rupte și tăioase au străpuns caroseriile și au pus viața călătorilor în pericol.
Florin Ivan, preşedinte, Asociaţia Profesională a Transportatorilor: Salariații STB încearcă să lipească șinele care se rup, dar nu putem face față la nivelul optim. De acceea și reclamă pasagerii că sar ca mingile.
Și dacă promisiunile care se fac acum vor deveni realitate, toate liniile de tramvai vor fi modernizate în cel mult doi ani și jumătate.