Franța a interzis super promoțiile la anumite produse din supermarketuri. Noua lege ar urma să protejeze micii producători

5 martie 2024, 15:04 (actualizat 5 martie 2024, 20:03)

Supermarketurile din Franţa nu mai pot tenta cumpărătorii cu reduceri generoase la produsele de uz casnic şi personal. Noua lege, care îi afectează pe cei cu venituri reduse, ar urma să protejeze micii producători în lupta cu marile lanţuri de magazine. Măsura a fost votată anul trecut şi se aplică de luna aceasta.

Un deputat din partea majorității prezidențiale a venit anul trecut cu această propunere legislativă de plafonare a reducerilor pentru anumite produse la aproximativ 30%-34%. În acest fel, s-a pus capăt super promoțiilor pentru anumite mărfuri. Este vorba, printre altele, de detergenți, pasta de dinți, șampon, geluri de duș sau scutece pentru bebeluși. Obiectivul este cel de reechilibrare a pieței.

Negocierile comerciale dintre producători, furnizori și distribuitori favorizau cu precădere marile lanțuri de supermarketuri, cărora micii producători nu le pot face concurență. Legea nu se aplică magazinelor de destocaj.

Şase din zece francezi spun că, în ultimii doi ani, din cauza inflaţiei şi scăderii puterii de cumpărare, s-au orientât spre supermarketuri, în perioada promoțiilor.

Aproximativ 25% dintre francezi spun că din cauza prețurilor și a inflației au cumpărat mai puține produse pentru igienă personală. Alții spun că și-au făcut stocuri de detergenți sau șampon, dar după ce se termină sunt nevoiți să cumpere mai scump.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite