A început sesiunea de evaluări naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a. Elevii de clasa a II-a au susținut proba la limbă și comunicare

13 mai 2024, 07:16 (actualizat 13 mai 2024, 21:26)

Au început evaluările și examenele pentru finalul anului școlar. Primii testați sunt elevii din clasele a II-a. Până pe 29 mai vor susține testările și cei din clasele a IV-a și a VI-a. Peste 500 de mii de elevi își vor verifica astfel cunoștințele la Limba română, Matematică, Științele naturii și Limba maternă. Notele obținute nu se trec în catalog și nu se afișează. Vor fi însă comunicate individual fiecărui elev și părinte, iar specialiștii din Educație vor analiza rezultatele.

În perioada 13 – 29 mai este programată sesiunea de evaluări naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a în anul şcolar 2023 – 2024, care se adresează unui număr de peste 500.000 de elevi (cumulat), a anunţat, duminică, Ministerul Educaţiei într-un comunicat remis presei.

Astfel, evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-aa început, luni, cu proba de Limbă şi comunicare – scris – Limba română, respectiv proba de Limbă şi comunicare – scris – Limba maternă pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale.

Subiectele de la Evaluarea Națională clasa a II-a – Limbă și comunicare – scris

Elevii din clasa II-a au două exerciții, iar timpul de rezolvare alocat a fost de 30 de minute.

Varianta I, primul subiect:  Peste câteva zile, va fi ziua de naştere a uneia dintre colegele tale. Știi că îi plac felicitările, așa că vrei să îi faci o surpriză. Scrie o felicitare pentru colega ta cu ocazia zilei de naştere.

Subiectul II –  Imaginează-ți că ești la ora de educație fizică și se organizează o întrecere de jocuri sportive. Scrie, pe pagina următoare, un text format din şase propoziţii în care să prezinți întrecerea de jocuri sportive, răspunzând la următoarele întrebări: Ce joc sportiv ți-a plăcut cel mai mult? Câte echipe au participat la întrecere? Cine au fost căpitanii echipelor? Cine a câștigat întrecerea? Ce premiu au primit câștigătorii? Cum te-ai simțit la sfârșitul întrecerii? Scrie un titlu potrivit pentru textul tău

Varianta II, primul subiect:  Peste câteva zile, va fi ziua de naştere a unui dintre colegii tăi. Știi că îi plac felicitările, așa că vrei să îi faci o surpriză. Scrie o felicitare pentru colegul tau cu ocazia zilei de naştere.

Subiectul II –  Imaginează-ți că ești la ora de educație fizică și se organizează o întrecere de jocuri sportive. Scrie, pe pagina următoare, un text format din şase propoziţii în care să prezinți întrecerea de jocuri sportive, răspunzând la următoarele întrebări: La ce joc sportiv aiparticipat? În câte echipe ați fost împărțiți? Care au fost căpitanii echipelor? Ce echipă a câștigat întrecerea? Ce premii au primit câștigătorii? Cum v-ați simțit la sfârșitul întrecerii? Scrie un titlu potrivit pentru textul tău

______________________________-

Marţi, elevii claselor a II-a vor susţine proba de Limbă şi comunicare – citit – Limba română, iar miercuri elevii aparţinând minorităţilor naţionale participă la proba de Limbă şi comunicare – citit – Limba maternă.

Proba la matematică şi ştiinţe ale naturii va avea loc joi, în timp ce vineri se va desfăşura ultima probă din cadrul EN II (Limbă şi comunicare – scris-citit – Limba română pentru minorităţile naţionale), susţinută de elevii aparţinând minorităţilor naţionale.

Evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar (la finalul clasei a IV-a/EN IV) are următorul calendar: limba română (21 mai), matematică (22 mai) şi limba maternă (23 mai).

Calendarul de administrare a evaluării naţionale la finalul clasei a VI-a (EN VI) are următoarea configuraţie: 28 mai – Limbă şi comunicare, respectiv 29 mai – matematică şi ştiinţe ale naturii.

„Probele au o structură şi caracteristici de evaluare similare celor administrate în anii anteriori. Testele sunt elaborate de Centrul Naţional Pentru Politici şi Evaluare în Educaţie (CNPEE), au un format asemănător evaluărilor internaţionale şi implică un nivel mediu de dificultate”, se arată în comunicat.

Durata alocată rezolvării este de 30 de minute pentru fiecare test administrat (EN II), respectiv de 60 de minute pentru fiecare test administrat (EN IV şi EN VI).

Testele sunt evaluate în cadrul unităţilor de învăţământ de către comisiile de evaluare constituite la nivelul acestora, în termen de cel mult şapte zile de la data susţinerii ultimului test.

„Ca element de noutate pentru administrarea şi valorificarea rezultatelor înregistrate, colectarea datelor rezultate din evaluarea testelor scrise va fi realizată cu ajutorul unei noi aplicaţii digitale. Aceasta va permite, pe de o parte, colectarea datelor în condiţii de siguranţă şi de control optimizat al calităţii şi, pe de altă parte, va oferi comisiilor de evaluare acces la propriile date de evaluare ale elevilor şi va permite valorificarea rapidă şi flexibilă a acestora. Astfel, va fi facilitată realizarea rapoartelor clasei şi a raportului şcolii, fără eforturi birocratice suplimentare şi într-un timp mai scurt„, precizează Ministerul Educaţiei.

Rezultatele individuale obţinute la aceste evaluări nu se afişează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei.

Potrivit ministerului, rapoartele generate la nivelul unităţii de învăţământ pe baza acestor rezultate furnizează „argumente statistice de maximă importanţă şi relevanţă” pentru construirea măsurilor de valorificare a rezultatelor înregistrate la aceste evaluări naţionale, măsuri „focalizate” pe nivelul unităţii de învăţământ şi pentru beneficiarii serviciilor educaţionale: elevi, părinţi/tutori, cadre didactice, personal educaţional de sprijin etc. 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite