De ce nu putem folosi încă noile trenuri electrice cumpărate din Polonia

19 septembrie 2024, 19:12 (actualizat 19 septembrie 2024, 19:13)

Călătorii mai au de aşteptat până când vor putea circula cu trenuri noi. Primul tren electric nou, de lung parcurs, cumpărat de autorităţi, în ultimii 20 de ani, a ajuns abia în faza de obţinere a certificărilor. Dar constructorul reclamă că nu găseşte suficienţi mecanici de locomotivă pentru a face rulajul necesar de 10.000 de km. Din totalul de 37 de trenuri noi achiziţionate de autorităţi şi care trebuie livrate anul acesta, doar două sunt în ţară, în acest moment.

Autoritatea pentru Reforma Feroviară a semnat contractul de achiziţie a 37 de trenuri electrice noi, de lung parcurs, în martie 2022.

Primul tren, fabricat în Polonia, a ajuns în ţară în decembrie, anul trecut. După câteva zile, au început testele în poligonul de la Făurei. Dar probele au fost întrerupte după ce o componentă electrică s-a ars, la momentul alimentarii cu energie.

Testele au fost reluate abia după două săptămâni, când a ajuns piesa de schimb.

Acum, trenul se află în faza obţinerii certificării. Dar constructorul reclamă că nu găseşte suficienţi mecanici de locomotivă pentru a face rulajul de 10.000 de km, necesar înainte de punerea în circulaţie.

Reprezentanţii Autorităţii pentru Reforma Feroviară speră că trenul va circula şi cu pasageri până la sfârşitul anului.

Trenul va fi predat către CFR Călători şi ar putea fi pus în circulaţie pe ruta Braşov-Bucureşti-Constanţa.

Între timp, călătorii sunt nevoiţi să circule cu aceleaşi trenuri vechi chiar şi de peste 30 de ani.

Conform înţelegerii iniţiale, toate cele 37 de trenuri noi ar trebui livrate anul acesta.

Acum în ţară, sunt doar două.

Constructorul promite finalizarea livrărilor până în decembrie 2025. 

Valoarea totală a contractului de achiziţie este de circa 750 de milioane de euro.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite